چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جلسه شورای همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه شهرستان تکاب با حضور امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: لازم است دروس دینی در مدارس به متخصصان امر سپرده شود چرا که تدریس این دروس توسط افراد غیر متخصص ضربه به بنیان‌های دینی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در جلسه شورای همکاری آموزش و پرورش و مدرسه علمیه شهرستان تکاب که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هم افزایی و همفکری مدیران مدارس علمیه و آموزش و پرورش برای رسیدن به یک نکته نظر واحد فرهنگی امری ضروری است و کار تربیتی بایستی با برنامه و همکاری صورت بگیرد و غفلت در امور تربیتی می‌تواند آسیب جدی به جامعه بزند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه بایستی به صورت منظم و مسلح به علم و اخلاق در میدان تربیت حضور داشته باشند و مدیران آموزش و پرورش هم فضای حضور طلاب و روحانیون انقلابی و دلسوز در مدارس را بیش از بیش فراهم سازند و البته در این یکی دو سال اخیر حضور روحانیت در مدارس در قالب طرح امین رونق گرفته و انتظار می‌رود مدیران نسبت به این مسئله بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، مهم‌ترین و اولین اولویت حوزه‌های علمیه کار تبلیغی است و مدارس علمیه شهرستان تکاب هم در این راستا حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از مسئله تبلیغ در کشور نگران هستند و لازم است از لحاظ کمّی و کیفی مسئولین مربوطه در امر تبلیغ کار کنند.

حجت الاسلام کوهی گفت: دشمنان انقلاب مترصد فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام هستند و اگر خلأیی در مدارس و امر تبلیغ مشاهده کنند به سرعت ورود خواهند کرد که سال گذشته در جریان اغتشاشات نیز دیدیم چگونه از این خلاء هایی که در سالیان گذشته در آموزش و پرورش به وجود آمده بود استفاده کردند.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های تربیت نیروی انقلابی و مؤمن در مدارس، اجرا کردن سند تحولی آموزش و پرورش است که باید مدیران نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند و لازم است دروس دینی به متخصصان امر سپرده شود، چرا که تدریس این دروس توسط افراد غیر متخصص ضربه به بنیان‌های دینی دانش آموزان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha