شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فلسطین

حوزه/ مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح اقدامات صورت گرفته در رابطه با فلسطین و طوفان الاقصی پرداخت.

مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پس از طوفان الاقصی و پیرامون وقایع اخیر فلسطین(غزه) اقدامات متعددی را در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی انجام داده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات به صورت یک ویژه نامه با موضوع فلسطین تبدیل شده است، اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در رابطه با طوفان الاقصی انجام شد تولید سلسله کلیپ‌های کلید دانایی با موضوعاتی مانند فلسطین سرزمین متعلق به اسرائیل؟، آیا فلسطینی‌ها ناصبی هستند و شیعه ستیز؟، هدف صهیونیست‌ها برای سلطه بر جهان چقدر واقعیت دارد؟ و انگیزه صهیونیست‌ها از طرح هلوکاست چیست؟ بود.

مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به اینکه کودک‌کُشی و زن‌کُشی اسرائیلی‌ها ثابت شده است و پیش بینی هم می‌شود که در هر جنگی با فلسطینی‌ها، آن‌ها دست به چنین اقدامی بزنند، کلیپی با موضوع شروع عملیات طوفان الاقصی توجیه داشت؟ نیز تولید شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه عصر شعر با موضوعات «طوفان الاقصی» و «خون شریکی» از دیگر برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بوده است، گفت: اعزام مبلغ و سخنرانی در هیئات مذهبی و مساجد، اعزام مربیان متخصص به مدارس و تبیین فرهنگ مقاومت در مقابل صهیونیسم بین‌الملل و اعزام نخبگان و پیشکسوتان تبلیغ به مراکز فرهنگی و اجتماعاتی متناسب با موضوع فلسطین از دیگر برنامه‌ها بوده است.

حسینی اضافه کرد: نمایشگاه آثار تصویری سازی قصه رهایی با موضوع غزه در آیینه تصویرگران کودک به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از ۱۰ تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در نگارستان اشراق قم برگزار شد.

گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در حمایت از فلسطین

وی با اشاره به بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی در حمایت از طوفان الاقصی بیان کرد: در جهت تبیین و روشنگری نیز نشست‌های علمی با موضوعات «فلسطین؛ پیشینه تاریخی و تمدنی»، «تحلیل بحران غزه از منظر حقوق بشر دوستانه و علوم سیاسی»، «رسانه‌ها و طوفان الاقصی»، «طوفان الاقصی؛ پیامدها و راهبردها، جایگاه ژئوپلتیک و دینی فلسطین» با ارائه استاد دکتر لک‌زایی، «مهدویت به مثابه راهبرد برای مقاومت در گذر از پیچ تاریخی»، «فلسطین؛ گذشته، حال، آینده»، «روند اشغال از اعلامیه بالفور تا طوفان الاقصی»، «تبیین جریان سلفی، تکفیری»، «تفسیر موضوعی معاصر با تأکیدات بر آیات مسجد الاقصی»، «فقه مقاومت با رویکرد موردی تطبیقی مسائل فلسطین»، «بررسی راهکارهای علمی و نظری مواجهه با رژیم صهیونیستی»، «عصر مقاومت»، «هم‌اندیشی ایده های فقه مقاومت»، «نقش جهاد ذهنی در شکست و فروپاشی رژیم صهیونیستی»، «فلسطین؛ پیشینة تاریخی و تمدنی»، «بازشناسی جریان های مدافع فلسطین با تأکید بر رویکرد مقاومت»، «هم‌اندیشی و کنش‌گری دانشجویان غیرایرانی در زمینه روایت رسانه ای طوفان الاقصی و «آخر المعطیات السیاسیه و الانسانیه فی حرب غزه و اثر هذه الحرب علی منطقه» برگزار شد.

مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: همچنین هم‌اندیشی علمی بین‌المللی «طوفان الاقصی و آینده مسئله فلسطین» به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به صورت مجازی برگزار شد و در آن پیام اختصاصی حازم قاسم (سخنگوی جنبش حماس) قرائت شد، سپس دکتر ناصر قندیل (سردبیر روزنامه البناء لبنان)، حجج الاسلام والمسلمین دکتر منصور میراحمدی (معاون بین‌الملل نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت)، سیدسجاد ایزدهی (رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی) ، و دکتر مختار شیخ حسینی (رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی) سخنرانی کردند.

گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در حمایت از فلسطین

حسینی گفت: تولید و انتشار کتاب الکترونیک با موضوع فلسطین، برگزاری ورکشاپ هنری ضداسرائیلی در دفتر تبلیغات اسلامی، مراسم زیارت عاشورا و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی با حضور کارکنان، بررسی بازتاب رسانه‌ای جنایات صهیونیست‌ها در شبکه قم، تجمع کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در محکومیت نسل کشی رژیم غاصب صهیونیسم و بمباران بیمارستان المعمدانی غزه با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، محکومیت جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به فضاسازی ساختمان ستاد و مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ساختمان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اعمال ضدانسانی و ضدحقوق بشری رژیم کودک کش و زن کش اسرائیل غاصب، رنگ و بوی ضدصهیونیستی گرفت.

گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در حمایت از فلسطین

وی ادامه داد: انتشار یادداشت توسط اعضای هیئت علمی، تحلیل عملیات طوفان الاقصی در شورای علمی گروه علوم سیاسی و همکاری با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در برگزاری همایش بین المللی عصر مقاومت از برنامه‌های دیگر بوده است.

مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت اعضای هیات علمی گروه علوم سیاسی در تبیین مساله و پاسخ به شبهات (دکترمختار شیخ حسینی با شرکت در کنفرانس های ملی و بین المللی و علی اکبری معلم در پاسخ به شبهات در سطح دانشجویان در کلاس های درس در دانشگاه)، برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان آثار مرتبط با فلسطین، برگزاری جلسه "ایده پردازی شیوه های حمایت از مردم مظلوم غزه" با حضور مدیران استارتاپ های خانه فناوری های فرهنگی، تولیدات فضای مجازی در غالب کلیپ، موشن گرافی و عکس نوشته از دیگر اقدامات بوده است.

وی بیان کرد: همچنین کلیپ‌های صوتی و تصویری، پادکست، متن‌های کوتاه با موضوعات تحریک سران کشورهای اهل سنت و مردم به دفاع از فلسطین، به سیرک قرن ۲۱ خوش آمدید! (ضد صهیونیسم)، دلیل مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم، حالا زمان گرفتن انتقامه، اعترافات کارشناس شبکه صهیونیستی اینترنشنال، سردار سلیمانی هیچ‌وقت با لباس نظامی توی خط نیامد، دعا برای مردم غزه، ویژگی شهید مقاومت همیشه بشاش و خنده‌رو بود، رهبر معظم انقلاب خطاب به سیاسیون مسلمان، چرا قوم یهود در قرآن مورد نکوهش است؟، فریاد مظلومیت بچه های فلسطین و پاسخ به شایعاتی در خصوص فلسطین و رژیم صهیونیستی منتشر شد.

حسینی با اشاره به انتشار ۱۶ مقاله با موضوع فلسطین و مقاومت اضافه کرد: برگزاری کارگاه صهیونیسم از آغاز تا فرجام، برگزاری دوره حضوری الی بیت المقدس، برپایی مراسم بزرگداشت شهدای غزه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان و پاسخگویی به بیش از ۱۵۰۰ سوال توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در حمایت از فلسطین

وی با اشاره به ایجاد کانال‎های تخصصی با موضوع فلسطین در نرم افزار پاسخگویی به سوالات دینی با موضوعات پرسمان تاریخی، پرسمان اخلاقی، پرسمان سیاسی و پرسمان اعتقادی، افزود: چهار کتاب الکترونیک با موضوع طوفان الاقصی با محوریت پرسش های سیاسی، طوفان الاقصی با محوریت پرسش های اخلاقی، طوفان الاقصی با محوریت پرسش های تاریخی و صهیونیسم مسیحی تولید شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: شش پادکست در موضوع فلسطین با عناوین یهود و حق حاکمیت فلسطین، حقیقت ساکنان اسرائیل، نفرین اهل بیت علیهم السلام و مشکلات فلسطین، طوفان الاقصی و تهدید ایران، فلسطین اشغالی و مالکیت سرزمین فلسطین تولید شد.

وی با اشاره به تولید ۵۰ کلیپ تصویری جهت انعکاس و تبیین صحیح اتفاقات اخیر در سرزمین های اشغالی، یادآور شد: همچنین نرم افزار تخصصی طوفان الاقصی با موضوعات پاسخ به تعدادی از مهمترین شبهات و سوالات روز جامعه، پادکست و کلیپ تولید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha