شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس

رئیس جمهور با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بن‌بستی وجود ندارد، بر ضرورت مسئله‌شناسی و شناخت راهکارهای حل مسئله برای رفع مشکلات کشور تاکید و تصریح کرد: دولت سیزدهم معتقد است اگر چاله‌ای در مسیر مشاهده شد، باید برایش چاره‌اندیشی کرد و نباید از کنار این مسائل به سادگی عبور کرد چرا که وقتی مردم بدانند مسئولین مصمم به حل مشکلات هستند، امیدوار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست مشترک دولت و مجلس، ضمن تبریک روز مجلس به نمایندگان مردم در خانه ملت، ابراز امیدواری کرد که جایگاه این نهاد برآمده از رای مردم که تحقق جمهوریت نظام است، روز به روز ارتقا یابد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مدرس، سلوک عارفانه، عالمانه، انقلابی و مردم‌دارانه او را برای دولتمردان و نمایندگان سیره و الگو دانست و با بیان اینکه رمز بقای شهید مدرس خداباوری اوست، گفت: تجلیل از شهید مدرس، تجلیل از اخلاص او، فریادش بر سر تبهکاران و دفاعش از حقوق مردم برای رضای خداست.

رئیسی تعامل و تبادل‌نظر نمایندگان مردم با دولتمردان در رفع مشکلات کشور و نیازهای مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: همگی ما یک مسئولیت مشترک داریم و بر یک کشتی سواریم و قضاوت و داوری مردم نیز در عملکردها همین‌گونه است، به نحوی که اگر موفقیتی به دست آید به پای همه ثبت خواهد شد و اگر خدای ناکرده کاستی وجود داشته باشد نیز تقصیر آن متوجه همه خواهد بود.

رئیس جمهور واقعی دیدن نیازها و راهکارهای رفع آنها را در برنامه‌ها و اهداف دولت و مجلس بسیار مهم دانست و اظهار داشت: گاهی ممکن است ما در شناسایی نیازها ناچار به اولویت‌بندی باشیم و گاهی اقدام مدیران دولت در میدان نیازمند مجوز مجلس است که قانون در این زمینه فوریت را پیش‌بینی کرده و باید این مسائل از سوی نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بن‌بستی وجود ندارد، بر ضرورت مسئله‌شناسی و شناخت راهکارهای حل مسئله برای رفع مشکلات کشور تاکید و تصریح کرد: دولت سیزدهم معتقد است اگر چاله‌ای در مسیر مشاهده شد، باید برایش چاره‌اندیشی کرد و نباید از کنار این مسائل به سادگی عبور کرد چرا که وقتی مردم بدانند مسئولین مصمم به حل مشکلات آنها هستند، امیدوار خواهند شد.

رئیس جمهور نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام را از اقدامات دولت برای رفع مشکلات مردم و ایجاد امیدواری در جامعه برشمرد و افزود: بر اساس یک اصل عقلانی و منطقی وقتی زیرساخت‌ها و تاسیسات یک کارخانه یا کارگاه وجود دارد، اما به دلیل وجود پاره‌ای مشکلات خط تولید آن دچار وقفه شده، باید به جای ایجاد یک مجموعه جدید، ابتدا مشکل آن واحد تولیدی را رفع کرد که هم به رونق تولید کمک کند و هم موجب افزایش اشتغال شود.

رئیسی پایه‌ریزی و ایجاد یک نظام عادلانه پرداخت در کشور را از جمله انتظارات به‌حق اقشار مختلف مردم از دولت و مجلس دانست و گفت: ما باید در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها همه ۸۵ میلیون جمعیت کشور را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس جمهور بر ضرورت توجه ویژه نمایندگان و دولتمردان به موضوع کسری بودجه به عنوان علت و ریشه همه مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌ها و لوایح تلاش کنیم به نحوی عمل شود که کشور با کسری بودجه مواجه نشود چرا که موجب افزایش تورم و بسیاری مشکلات دیگر برای کشور خواهد شد.

تکمیل می شود...

دکتر رئیسی همچنین بر ضرورت تصویب طرح‌ها و لوایح در زمان مناسب تاکید کرد و گفت: تصویب و اجرای هر مصوبه‌ای باید در زمان مناسب خود صورت گیرد چرا که اگر به موقع نباشد ممکن است موجب شیرین شدن کام مردم نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرسشگر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    9 0
    فرموده اند که : "دولت سیزدهم معتقد است اگر چاله‌ای در مسیر مشاهده شد، باید برایش چاره‌اندیشی کرد و نباید از کنار این مسائل به سادگی عبور کرد!" و نیز اظهار داشته اند که: "بر ضرورت تصویب طرح‌ها و لوایح در زمان مناسب تاکید کرد و گفت: تصویب و اجرای هر مصوبه‌ای باید در زمان مناسب خود صورت گیرد! "____ حال می پرسیم، 1- به صورت شفاف و روشن از اقدامات اجرائی عملی (انجام شده) در مورد کاهش تورم و گرانی حوزه های مسکن و خودرو و کالاهای مصرفی دقیقا چه ساز و کاری داشتید و نتیجه چه شد؟ 2- بعد از گذشت دو سال ، در حوزه فرهنگی و اجتماعی چه تحرک اثربخشی جهت غلبه بر ناهنجاریهای علنی و عینی داشته اید به خصوص در حوزه رواج پدیده های زشت و پلشت رخ داده در موضوع حمله سرویسهای غربی و عبری به روان جامعه و تهدید امنیتی و عقیدتی (از جمله موضوعات کنترل فضای مجازی و پدیده شوم بی حجابی و...)_ آیا واقعا چاره اندیشی کردهاید یا جامعه را به امان خدا رها کرده اید؟
    • حرف حرف حرف IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      2 0
      فقط حرف زده اند، دریغ از یک عمل انجام شده تاثیر گذار
    • رضا IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      13 1
      بعضی مشکلات با چند کلیک ساده قبل حل شدن هستند ولی کسی نمیخواهد آنها را از پیش پای مردم بردارد به عنوان مثال موضوع فیلترینگ . در اینجا یک سوال مطرح میشود اینقدر برای فیلترینک و شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی داخلی هزینه شد چه کسی پشت فیلترینگ گیر کرده ؟ چه درصدی از مردم از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده میکنند ؟ چقدر کسب و کار اینترنتی از بین رفت ؟ بودن یا نبودن واتساپ یا تلگرام در وضعیت کلی جامعه چه تغییری ایجاد کرده ؟ ولی مافیای فیلترینگ حسابی سود کرده
    • پاسخ به حرف حرف حرف IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 2
      هیچکاری نشده؟! انتقاد منصفانه داشته باشیم
    • پاسخ به رضا IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      1 3
      مشکل ما فیلترینگ ادوات مجازی دشمن هست یا عدم حمایت کامل و درست از کانالهای داخلی؟ چرا آدرس نادرست؟
  • متذکر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    10 0
    اگر خود دولت چاه و چاله را بر سر راه ملت حفر کرد، آن وقت چه کسی را باید دید. حفر چاه گرانی بی قاعده با حذف یکباره ارز 4200 تومانی و اجرای ناعادلانه مالیات بر ارزش افزوده بر کالاها و اجناس و قص علیهذا
  • طلبکار IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    14 0
    شما بیشتر نظرات موافقان را منتشر می کنید. هرچند نظر من به عنوان مخالف نیست بلکه به منزله مطالبه گری است.اما توجه نمی کنید! بنده هم بیشتر به متن سخنان رئیس محترم جمهور کار دارم نه به تیتر خبر!_ بد نیست بدانیم که خوب حرف زدن با به موقع عمل نکردن خیلی سازگاری ندارد به این سخن ایشان توجه کنید : "با گفت و گو و تعامل بسیاری از مسایل حل می شود مصمم هستیم کار مردم را به عقب نیندازیم و مشکلات مردم را خوب بشناسیم، خوب پی‌گیری کنیم و به نتیجه برسانیم" و یا این سخن: "در دولت معتقدیم اگر چاله‌ای در مسیر مشاهده کردیم باید آن را چاره و اگر مسأله ای دیدیم آن را حل کنیم."__ خب بزرگوار این مساله آلودگی هوا و ترافیک ، این هزینه های گرانی سرسام آور با وجود وعده کنترل تورم به خصوص افزایش حقوق نابرابر قشر کارگر و معلم و کارمند ،و... آن موضوع رژه ناهنجار ضد فرهنگی زشت بی حجابی در همه کوی و برزن و... آن هزینه دارو و درمان... بلاخره اینها دیده نمی شوند. چرا این مشکلات مزمن شده اند؟ مگر راه حل ندارند؟ خب کی سراغ حل مشکلات به صورت اساسی می روید؟
  • متوقع IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 0
    فکر کنم زمان برای ارائه سخنرانی رو به پایان است . یکبار هم که شده کاری بکنید تا ما ملموس و محسوس ببینیم و بفهمیم که واقعا کاری درخور برای مردم انجام شده! الان اقتصاد مقاومتی به کجا رسید. افزایش و رونق تولید در چه مرحله ای است.کاهش گرانی محسوس کجا دیده میشود. بهبود ارزش پول ملی چه وضعیتی دارد؟ و... بهبود اوضاع فرهنگ عمومی کو؟... وضعیت اجاره مسکن و خودرو و...به چه شکلی است؟ سپردن ارز بی حساب و کتاب برای کالاهای کم ارزش به چه صورتی است در حالی که بسیاری از کارهای مهم معطل مانده! این همه چاله... خب بسم الله بفرمائید از حل اینها شروع کنید.
  • تلنگور IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 0
    واقعا معلوم نیست که در ارکان دولت تا چه حد اعتقاد به ولایت فقیه وجود دارد. همین دیروز جناب خسرو پناه گفت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادی مبنی بر استخدام افراد نخبه دو تابعیتی به عنوان هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفته است! بایستی به روح این چاله سازان فاتحه بفرستیم و تا امثال اینگونه تفکرات در دولت هست دیگر نیازی به سخنرانی نیست! فقط خدا می داند که ما از دست مشاوران و مدیران و معاونان دو تابعیتی نفوذی در حاکمیت چه کشیده ایم و آنها چه خدمات ماندگاری به استکبار در طی این چهل سال کرده اند.
    • ؟! IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      1 0
      پناه بر خدا! خسروپناه رفت درست کنه مثل این که داره بدتر میشه!
  • یادآور IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 13
    به حرف و سخن نیست! در نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بن‌بستی وجود ندارد، در صورتی که حرفهای ولی فقیه بر روی زمین نماند! والا با تغییر صرف دولت اما ادامه مسیر نادرست گذشته نه تنها اتفاق مثبتی نمی افتد که ممکن است اوضاع بدتر هم بشود. به عنوان نمونه آیا اوضاع افسار گسیخته فضای مجازی به درستی مدیریت می شود یا نه؟ آیا در تولیدات بومی به همه مناطق رسیدگی می کنیم یا نه؟ در تخصیص منابع چطور؟ در حوزه فرهنگ کارنامه درست و درخشانی دارید یا نه؟ و...