یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست دبیران ستادهای راهبری حوزه با شهردار قم

حوزه/ سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: در سال‌های گذشته شهرداری در حوزه مرمت مساجد، تقویت ابنیه‌ها، تقویت بسته‌های فرهنگی و اجتماعی، اجرای ایستگاه‌های نشاط و.... با مساجد همکاری داشته است و مدیریت شهری معتقد به اهمیت مساجد قوی در سطح شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی نژاد در نشست دبیران ستادهای راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری قم طبق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله دارای افق روشن فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: طبق این برنامه راهبری، قم در سال ۱۴۱۴ باید به یک جهان شهر دینی برسد.

وی با تأکید بر اینکه مساجد مهم‌ترین مکان برای اجرای دغدغه دینی شدن شهرها است، ابراز کرد: محلات اگر با این رویکرد حرکت کنند قطعاً در آینده به این دغدغه در قم خواهیم رسید، چراکه رکن دینی شدن محلات مساجد هستند و در کلام امام و رهبری به نقش مساجد تأکیدات ویژه‌ای شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم با اشاره به همکاری‌های مدیریت شهری با مساجد سطح شهر اذعان کرد: در سال‌های گذشته شهرداری در حوزه مرمت مساجد، تقویت ابنیه‌ها، تقویت بسته‌های فرهنگی و اجتماعی، اجرای ایستگاه‌های نشاط و.... با مساجد همکاری داشته است و مدیریت شهری معتقد به اهمیت داشتن مساجد قوی در سطح شهر است.

وی یکی دیگر از همکاری‌ها با مساجد را برگزاری مسابقات فرزندان انقلاب دانست و افزود: برگزاری اردوها، سرودهای خیابانی، تئاتر مساجد، پویش‌های مشارکتی، اعطای ۴۰ درصد تخفیف استفاده از ظرفیت‌های ورزشی سالن‌های شهرداری و... از دیگر برنامه‌های مشترک با مساجد است.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی نژاد با تأکید بر اینکه در ایام محرم سال جاری به ۱۷۰ مسجد بسته‌های فضاسازی محرم واگذار شد، یادآور شد: طرح حریم حرم در اطراف حرم مطهر برگزار شد که در سال گذشته ۶۰ رویداد فرهنگی به‌صورت مشارکتی و مستقل توسط سازمان فرهنگی شهرداری قم در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث خانه موزه‌ها از دیگر رویکردهای فرهنگی شهرداری قم در سال‌های گذشته بوده که با احداث خانه موزه شهیدان زین‌الدین، تاکنون خانه موزه بیش از ۱۷ هزار نفر مخاطب داشته است؛ همچنین احداث خانه موزه‌های شهیدان شفیعی و فخری زاده نیز در دستور کار است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: با ورود سازمان فرهنگی شهرداری قم به بهسازی بیت حضرت امام(ره)، فضاسازی مناسبی در این مکان تاریخی انجام و مخاطبین آن ۲ برابر افزایش‌یافته است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری را تقویت ورزش پهلوانی و قهرمانی کشور در قم دانست و گفت: یکی از سالن‌های ورزشی شهرداری در راستای اینکه ورزش کشتی ورزش نخست کشور بوده در یکی از محلات کم برخوردار به علاقه‌مندان این رشته ورزشی واگذار شده است.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگسرای خانواده در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است، اظهار داشت: سال آینده نیز فرهنگسرای حجاب با رویکرد ترویج این فریضه الهی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha