شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضوی

حوزه/دبیر ستاد راهبری معماری و شهرسازی گفت: باید کالبد شهری حول اندیشه و معماری اسلامی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضوی در نشست دبیران ستادهای راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در شهر اسلامی کالبد ذاکر خداوند است.

وی با اشاره به اینکه باید کالبد شهری حول اندیشه و معماری اسلامی شکل بگیرد، مطرح کرد: قم حرم اهل بیت(ع) به این معنی است که قم کانون حرم اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام رضوی بیان کرد: استان قم سه کانون شامل حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه است که باید معماری و کالبد شهری متناسب با آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تخریب بافت تاریخی به معنای تخریب تاریخ قم است، عنوان کرد: این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است و شهرداری باید به دنبال احیای بافت تاریخی باشد.

با اشاره به اینکه نظام ارتباط انسان‌ها با توجه به معماری و شهرسازی، خاطرنشان کرد: در نگاه اسلامی بازار جایگاه ۱- می‌گیرد ولی متاسفانه اطراف حرم حضرت معصومه(س) را تنها بازارها گرفته است.

وی با بیان اینکه در آزادراه لیبرال قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: تا زمانی که در این آزادراه قرار داشته باشیم، هرچقدر هم تلاش کنیم به اهداف لیبرال‌ها نزدیک خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha