شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران خوزستان

گفت: اضطراب و افسردگی یکی از مهم ترین آسیب های پیش روی این انسان است. در این بن بست عمومی برای انسان قرآن کریم شفابخش و نجات دهنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام حسین عباسی اصل، امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران خوزستان در مشهد مقدس با اشاره به آفت ها و آسیب های انسان مدرن گفت: این انسان فارغ از مرزهای جغرافیایی و زبان متفاوت و رنگ پوست های متکثر است.

وی بیان کرد: انسان مدرن امروز دارای یک سبد مصرف مشترک است و شامل تمام چیزهایی می شود که از ابتدای صبح و هنگام بیداری تا پایان شب و هنگام خوابیدن می بینیم، می شنویم، می خوریم، می پوشیم.

عباسی اصل ادامه داد: این سبد مصرف نشان از سبک زندگی انسان امروز است و به جرأت می توان گفت آسیب ها و آفت های جدی این سبک زندگی و انسان امروز وارد می کند.

وی خاطرنشان کرد: اضطراب و افسردگی یکی از مهم ترین آسیب های پیش روی این انسان است. در این بن بست عمومی برای انسان قرآن کریم شفابخش و نجات دهنده است.

عباسی اصل ادامه داد: باید افسردگی و اضطراب در قرآن کریم را جستجو، طرح ریزی و به جامعه معرفی کرد. شش نوع افسردگی در قرآن براساس آخرین مطالعات قرآنی یافته شده است که در شش سوره قرآن به آن پرداخته و درمان آن نیز بیان شده است.

وی عنوان کرد: همه ما لازم است در این بزنگاه تاریخی که انسان را در چاه بزرگ بی انگیزگی و نا امیدی فرو برده است نقش ایفا کنیم و سلامت و بهجت قرآنی را که نویدبخش حیات طیبه است در جامعه ترویج کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha