یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سفرای کشورهای آمریکای لاتین در المصطفی

حوزه/جمعی از سفرای کشورهای آمریکای لاتین با حضور در جامعه المصطفی العالمیه از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز علمی و بین‌المللی آشنا و با مدیران آن گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آقای آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر کوبا در تهران، امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در دیدار با رئیس و معاونین المصطفی ضمن تشکر از میزبانی جامعه المصطفی، ابرازکرد: تعاملات بسیار مثبتی میان ایران و کوبا برقرار است. در کشور ما فهم بسیار خوبی نسبت به انقلاب اسلامی ایران وجود داشته و علاقه زیادی برای افزایش حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی با اشاره به نقاط اشتراک فراوان میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا، اظهارکرد: با وجود فرصت‌ها و چالش‌های مشترک، ارتباط میان دو کشور باید تقویت شود و در این زمینه تأسیس خانه فرهنگ و زبان فارسی در کشور کوبا می‌تواند بسیار مفید باشد؛ همانگونه که امروز مشاهده کردیم سطح زبانی المصطفی در حوزه زبان اسپانیولی بسیار بالاست و فرصت مناسبی برای ارتباطات مستقیم میان ما را فراهم آورده است.

سپس خانم رومینا گوادلوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در تهران با استقبال از گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در عرصه‌های علمی و تکنولوژی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی عمومی مطلوبی را در حوزه علمی با راه‌اندازی مراکز دانشگاهی و فرهنگی در منطقه امریکای لاتین دنبال می‌نماید که بسیار مورد علاقه ما است.

وی با اشاره به تصویر مخدوشی که رسانه‌های غربی از جمهوری اسلامی ایران به نمایش می‌گذارند، خاطرنشان کرد: باید در این عرصه تلاش کنیم چهره واقعی از جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن در عرصه‌های مختلف به آگاهی مردم بولیوی و سایر کشورهای جهان ارائه گردد.

خانم رومینا گوادلوپه پرز راموس، افزایش ارتباطات علمی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران را یکی از برنامه‌های دولت بولیوی برشمرد و اظهار داشت: ما به دنبال از میان بردن واسطه‌ها در ارتباطات علمی و فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران هستیم. در این زمینه جلسات متعددی با مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت علوم ایران برگزار شده است و برنامه‌های گوناگونی در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه آقای مونکادا، سفیر نیکاراگوئه در تهران نیز ضمن تشکر از میزبانی جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: از طریق آموزش می‌توان با فقر مبارزه کرد و زندگی بهتری برای مردم فراهم نمود. ما علاقه‌مند به همکاری علمی با جامعه المصطفی العالمیه هستیم.

وی ادامه داد: کشور ما در معرض تهاجم رسانه‌ای ایالات متحده امریکا قرار دارد که تلاش می‌کند ارتباطات میان نیکاراگوئه با جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد؛ اما ما آماده هستیم تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌های پیشین با مراکز علمی و دانشگاهی ایران را به مرحله اجرا درآوریم.

همچنین آقای رافائل سیلوا، سفیر ونزوئلا در تهران نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی میان ایران و ونزوئلا، خاطرنشان کرد: جلسه امروز نشان داد ما می‌توانیم به روابط علمی خود با مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه جامعه المصطفی عمق بیشتری بخشیم.

وی با اشاره به امضای برنامه همکاری بیست ساله میان ایران و ونزوئلا، اظهارکرد:این تفاهم‌نامه ضربه بزرگی به دشمنان پیشرفت دو کشور وارد نمود و ضروری است این برنامه‌ همکاری در عرصه‌های مختلف با جدیت دنبال گردد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha