جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ساوه

حوزه/ به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) و به‌مناسبت هفته پژوهش، کرسی علمی ترویجی با موضوع مفهوم شناسی صبر در اسلام و معادل یابی آن در روانشناسی در این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه و به‌مناسبت هفته پژوهش، کرسی علمی ترویجی با موضوع مفهوم شناسی صبر در اسلام و معادل یابی آن در روانشناسی با ارائه حجت الاسلام حسین امیری دانشجوی دکترای جامعه المصطفی، ناقد حجت الاسلام علی بهرام طجری عضو هیئت علمی و استادیار جامعه المصطفی و دبیر جلسه خانم فاطمه الماسی و با حضور مدیران و معاونین و طلاب امروز در این موسسه برگزار شد.

کرسی علمی ترویجی با ارائه حجت الاسلام امیری آغاز شد و در ابتدا به‌مفهوم شناسی صبر در لغت و اصطلاح پرداخته و روایاتی را در این رابطه بیان کرد.

وی افزود: صبر بر سه قسم است، صبر بر طاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت و محور مشترک بین آنها دشواری است و صبر در جایی معنا پیدا می‌کند که دشواری وجود دارد.

سپس حجت الاسلام بهرام طجری به نقد مقاله پرداخت و با بیان اینکه باید مفهوم صبر را از دیدگاه علم اخلاقی بررسی کرد، یادآور شد: لازم است صبر از دیدگاه اخلاق بررسی شود.

وی تصریح کرد: در روانشناسی هم تعریفی وجود دارد که خاستگاه آن همین است و نوع تلقی ما از صبر در درون تبیین، مفهوم صبر بوده است.

در ادامه خانم الماسی دبیر جلسه مطالب را جمع بندی و بیان کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha