پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
ق

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: کشور ما که پرچمدار نظام دینی در دنیا می باشد باید بالاترین مشارکت مردم در انتخابات را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جلسه شورای مرکزی ائمه جماعات کاشان در مسجد جواد الائمه(ع) بلوار شهیدان خاندایی، ضمن تجلیل از مسئول قبلی و فعلی امور مساجد این شهرستان به اهمیت کار امامان جماعت مساجد اشاره کرد و گفت: امام جماعت با بالا بردن کیفیت برای اقامه نماز باید تلاش کند، به طوری که نماز فعلی او از نماز شب گذشته اش بهتر باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه بر اساس روایات، اگر امام جماعت حضور قلب نداشته باشد به منزله امام جائر است و به مامومین ظلم نموده است ابراز داشت: امام جماعت هر گاه خواست نماز بخواند قبل از گفتن تکبیره الاحرام، یکی از دوازده امام را ناظر نماز خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جماعت را محور مسجد دانست و برلزوم داشتن تواضع ائمه جمعه مساجد نسبت به نمازگزاران تأکیدکرد و یاد آورشد: در خاطرات آیت الله گلپایگانی (ره) آمده است به خاطر تواضعی که ایشان نسبت به دیگران داشت حمد و سوره خود را برای یک قاری مصری قرائت نمود. لذا ائمه جمعه هم برای بالا رفتن کیفیت کارشان مناسب است که این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم مبارزه با نفس تأکید کرد و در بیان خاطره ای از حاج شیخ غلامرضا یزدی گفت: یک زمانی در یزد بارندگی بسیار شدیدی شد به طوری که پنج شش روز شدیدا باران می آمد، خیلی از خانه های خشت و گلی خراب شد مردم واقعا دیدند که شهر را آب می برد از دست سیل و از آب به خانه های آجری پناه می بردند که در امان باشند، یکی از اعضایی که در خانه شیخ یزدی بود می گفت، نیمه شبی دیدم حاج شیخ غلامرضا در آن باران شدید رفت در حیاط عمامه اش را برداشت رو کرد به آسمان گفت خدایا مردم این شهر همه خوب اند اهل کسب و کار یک لقمه حلال برای زن و بچه شان هستند اهل طاعت اند در این شهر فقط یک گناهکار است و آن هم غلامرضا است خدایا اگر این عذابت برای غلامرضا است او را ببخش، مردم تقصیری ندارند .کسی که در بیت ایشان بود می گفت، چند لحظه نگذشته بود که باران قطع شد.

امام جمعه کاشان در رابطه با انتخابات به سفارش دو روز گذشته مقام معظم رهبری برای تبلیغ و حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما که پرچمدار نظام دینی در دنیا می باشد باید بالاترین مشارکت مردم در انتخابات را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان خطاب به ائمه جمعه مساجد با بیان اینکه هر آنچه که فکر می کنید برای حضور بیشتر مردم و جذب حداکثری و قوی در انتخابات نیاز است کوتاهی نکنید، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات آبروی نظام اسلامی است باید برای هزینه های مسجد، کارهای فرهنگی مسجد، دعوت از سخنرانان و مادحین با همفکری تدابیری اندیشیده شود.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش حجت الاسلام باغستانی مسئول امور مساجد کاشان، ائمه جماعات شرکت کننده در این جلسه به بیان دیدگاه های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

برای حضور بالای مردم در انتخابات تلاش کنیم

برای حضور بالای مردم در انتخابات تلاش کنیم

برای حضور بالای مردم در انتخابات تلاش کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha