دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینی گفت: فتنه گران در سال ۸۸ در زمین دشمن بازی و جورچین دشمن را کامل و با ادعای دروغین تقلب، شیرینی پیروزی سیاسی را در کام مردم تلخ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیّر، اظهار داشت: ۹ دی، یوم الله و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بندر دیّر با بیان اینکه تنها چیزی که می‌توانست خطر فتنه سال ۸۸ را از بین ببرد، حضور عظیم مردمی بود، افزود: مردم با استفاده از روحیه دینی و تمسک به سید و سالار شهیدان در ۹ دی به صحنه آمدند و کمر فتنه را شکستند و فتنه گران را منزوی کردند.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت حماسه ۹ دی و پررنگ کردن عوامل ایجاد آن در جامعه، بیان کرد: عامل بصیرت، ایمان دینی، ولایت‌مداری و عشق پاک مردم به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) در کنار هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، حماسه ۹ دی را رقم زد.

حجت الاسلام حسینی گفت: از سال ۸۸ تاکنون عده‌ای حماسه ۹ دی را فراموش کرده و برخی نیز با استفاده از فراموشی این قضایا، جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند، بنابراین باید مرتب بصیرت افزایی شود.

وی با بیان اینکه حضور ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات سال ۸۸ فرصت بزرگی برای نظام اسلامی بود که فتنه گران آن را به تهدید تبدیل کردند و دشمنان برای براندازی نظام به صف شدند، خاطرنشان کرد: فتنه گران در زمین دشمن بازی و جورچین دشمن را کامل و با ادعای دروغین تقلب شیرینی پیروزی سیاسی را در کام مردم تلخ کردند.

امام جمعه دیّر تصریح کرد: فتنه‌گران به وحدت ملی کشور ضربه زدند و نزدیک بود کشور را دچار جنگ داخلی کنند و علاوه بر تخریب چهره نهادهای انقلابی و شخصیت‌ها، خسارات اقتصادی فراوانی به کشور وارد کردند و باعث ایجاد تحریم‌های دشمن شدند که مردم تا امروز آثار آنها را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم و در رأس، مقام معظم رهبری و به تبع آن علما و روحانیون و انسان‌های فرهیخته و بابصیرت زمینه سازان حماسه ۹ دی بودند، ابراز کرد: هر ساله با تبیین قضایای سال ۸۸، به مردم بصیرت بدهیم تا همچنان با بصیرت در مقابل فتنه‌ها بایستند.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم خوزستان و کرمان، عنوان کرد: تحول، حل مشکلات، جلوگیری از دیکتاتوری، جمهوریت، اسلامیت و مردم سالاری در پرتو انتخابات محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات از ابعاد مختلف دارای اهمیت است، اظهار کرد: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، فشار دشمن و مشکلات کمتر می‌شود.

امام جمعه دیّر خواستار تشکیل کانال مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان جهت انتشار بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات شد و افزود: هر کس با تبیین و روشنگری، زیر مجموعه خود را به حضور در انتخابات تشویق کند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با رویکرد آسیب شناسی مسائل مختلف شهرستان برگزار شود، گفت: مراسم یادواره شهدا یک موج و تحولی در جامعه ایجاد می‌کند، البته باید نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها نیز بررسی شود.

حجت الاسلام حسینی با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم مختلف یادواره شهدا در شهرستان، تأکید کرد: در کنار برگزاری مراسمات باید بازتاب و بازخورد برنامه‌ها در جامعه را هم ببینیم.

وی با بیان اینکه شهدا متعلق به همه مردم هستند و باید در برنامه‌ها مردم را پای کار بیاوریم، افزود: پیام شهدا ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و دفاع از نظام و انقلاب اسلامی تا پای جان است که اگر در جامعه نهادینه شود، کشور را بیمه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha