یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرهنگ

حوزه / رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور به تربیت اذهان نوجوانان و جوانان در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد اغتشاش و شورش اشاره کرد و گفت: امروز نوجوانان و جوانان را به گونه‌ای تربیت می‌کنند که خود یک جنگ راه بیندازند و آن را مدیریت کنند و در آن پیروز شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه های آزاد اسلامی کشور، ظهر امروز در نشست مجازی تبیین جنگ شناختی که به همت دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه، سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه با اشاره به لزوم باور به جنگ شناختی دشمن، اظهار داشت: زمانی که به این باور برسیم که دچار جنگ هستیم در برابر آن آرایش دفاعی می‌گیریم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، با بیان اینکه در جنگ شناختی انواعی از مدل‌های علوم را در کنار هم قرار می‌دهند و با آن وارد عرصه جنگ می‌شوند، گفت: جنگ شناختی در قرون مختلف وجود داشته، به عنوان مثال نیز در واقعه غصب خلافت و غائله‌ای که بر اساس آن به وجود آمد یکی از مدل‌های جنگ شناختی بود و بنی امیه و بنی مروان به قدری روی جنگ شناختی کار کردند که هیچ فردی جرأت نمی‌کرد اسمی از اهل بیت(ع) بیاورد.

وی به انواع جنگ اعم از جنگ سخت، نیمه سخت و نرم اشاره کرد و یادآور شد: حوزه جغرافیایی در جنگ نرم، قلب و ذهن و ابزار آن رسانه است، یعنی دشمن به دنبال تسخیر قلب و ذهن است و در ساحت یقین و احساسات کار می‌کند.

وی اضافه کرد: ابزار رسانه به خصوص پس از جنگ جهانی دوم و با ورود شبکه جهانی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و به ویژه ورود هوش مصنوعی، نوع و ابزار رسانه از تصویر به فضای جدیدی وارد شد.

فرهنگ با تأکید بر افق جنگ‌ها به خصوص در جنگ‌های هوش مصنوعی، تصریح کرد: در آینده نزدیک با اتفاقاتی در جنگ شناختی و ابزارهای مدرن مواجه خواهیم بود، لذا باید زمین جنگ را در جنگ شناختی بشناسیم، چرا که دشمن روی پردازش ما در حال کار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شناخت فرزندان ما بر اساس تصویر است و ذهن آنها روی تصویر متمرکز است، زیرا از زمان ورود تلویزیون و اینترنت با آن رشد کرده‌اند و پردازش ذهنی فرزندان ما بر اساس تصویر شده و این مسئله را دشمن فهمیده است.

فرهنگ عنوان کرد: انتخاب گسترده با اینترنت فراهم شده و از زمان ورود شبکه‌های اجتماعی خود فرد در تولید محتوا نیز نقش دارد و دیگر حکومت و صاحبان رسانه تولید محتوا نمی‌کنند و مردم خود، تاریخ تولید می‌کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور به تربیت اذهان نوجوانان و جوانان در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد اغتشاش و شورش اشاره کرد و گفت: امروز نوجوانان و جوانان را به گونه‌ای تربیت می‌کنند که خود یک جنگ راه بیندازند و آن را مدیریت کنند و در آن پیروز شوند.

وی افزود: در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ با پدیده‌ای مواجه شدیم و با افرادی رو به رو بودیم که شناخت آنها برای ما ممکن نبود و بیشتر آنها فاقد سابقه کیفری بودند.

وی تربیت ذهن افراد برای غلبه بر هوش مصنوعی بر اساس مدل‌های دریافتی در پلتفرم‌های بازی را در حوزه پردازش ذهن عنوان کرد و ادامه داد: دشمن سعی دارد پردازش ذهن فرزندان ما را تسخیر کند و این تمام تلاش دشمن در جنگ شناختی است، هم چنان که در جنگ نرم، هنجارها را به ناهنجار و آن را تبدیل به شک می‌کند.

فرهنگ تأکید کرد: در اغتشاشات ۱۴۰۱ ما بلافاصله خود را بازشناسی کردیم و وضعیت دشمن و حرکات آن را متوجه شدیم و کنشگران عرصه ناامنی در دانشگاه شناسایی شدند و این در شرایطی است که دیگر با ابزارهای سنتی نمی‌توان با آنها مواجه شد و زمانی که ما نیز از ابزار تکنولوژی که آنها استفاده کردند بهره بردیم، فعالیت کنشگرها را متوقف کردیم.

وی به تلاش‌های دشمن از طریق اغتشاشگران برای تعطیل نمودن دانشگاه و بازار اشاره کرد و یادآور شد: آنها به دنبال آوردن مردم به خیابان‌ها و تغییر حاکمیت بودند که موفق نشدند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور هدف دشمن در حوزه جنگ شناختی را زدن نقطه امید مردم بیان کرد و افزود: آنها به دنبال زدن نقطه امید جمهوری اسلامی که ایجاد تمدن نوین اسلامی است هستند و امروز کلاس‌های درس، قلمرو جنگ شناختی دشمن است و اساتید، افسران این جنگ هستند.

وی زدن نقطه امید مردم توسط برخی رسانه‌ها را بزرگ‌ترین خیانت عنوان کرد و ادامه داد: اگر در کلاس درس، نقطه امید دانشجو را زدید، در زمین جنگ شناختی دشمن بازی کردید و اگر به جوانان امید تزریق کردید در حمله به جنگ شناختی شرکت نموده‌اید، بنابراین امروز فرمانده این عرصه اساتید هستند و نقش آنها در این حوزه بسیار موثر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha