یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام کرمی با تأکید بر اینکه باید غفلت خودمان از فضای مجازی را جبران کنیم، گفت: علاوه بر اینکه شبهات مطرح شده در این فضا را با زبان و روش روز و در موقع مناسب جواب دهیم، لازم است تا ابتکار عمل را در این فضا به دست گرفته تا بتوانیم از فعالیت‌های‌مان نتیجه بگیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه نماز با بیان اینکه اوقاف زنجان عضو کمیته پشتیبانی برگزاری اجلاسیه سراسری نماز است، اظهار داشت: از محل نیات مرتبط واقفان مثل تبلیغ و ترویج اسلام، مبالغی را برای امور مختلف برگزاری این اجلاس هزینه خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه از ابتدا مطرح شدن برگزاری اجلاسیه نماز، فعالیت‌های خود را آغاز و در همه جلسات طرح شرکت کرده‌ایم، افزود: از مهم‌ترین اقدامات اوقاف در این راستا می‌توان به برگزاری دوره آموزشی مدیریت مسجد ویژه ائمه جماعات، روحانیون و طلاب پایه ششم به بالا اشاره کرد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه طی روزهای آتی دو همایش با موضوع نماز و با هدف آماده کردن فضای فرهنگی استان در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان و بقعه متبرکه حضرت قیدار نبی(ع) قیدار برگزار خواهد شد، ادامه داد: در ایام فاطمیه نیز مبلغان و روحانیون اوقاف، محور تبلیغ و سخنرانی‌های خود را با موضوع نماز مرتبط کرده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران، کارگاه آموزشی ترویج نماز را برای طلاب خواهر نیز برگزار خواهیم کرد، یادآور شد: معتقدیم تبلیغ و ترویج نماز برای شخص یا ارکان خاصی نبوده و همه وظیفه داریم در این امر مهم مشارکت و همکاری داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی نماز باید بر پایه این باشد که نماز از خدا، برای خدا و به سمت خداوند است، خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از خداوند متعال است و طبیعتاً برای شکرگذاری به درگاه خداوند باید نماز را به پا داریم.

وی با یادآوری اینکه باید توجه داشته باشیم که نماز واقعی باید ما را از بدی‌ها بازداشته و اگر این‌گونه نباشد باید در پی چاره‌جویی باشیم، عنوان کرد: متأسفانه نماز برخی از ما اکثراً از روی رفع تکلیف است و دچار روزمرگی در نماز شده‌ایم، در حالی که فلسفه نماز تقرب به خدا بوده و اگر نماز ما بر اساس آگاهی بوده و با نیت رضایت الهی باشد، منافع بی‌شماری برای ما خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه نماز باید در رفتار بهتر و نحوه زندگی ما نمود داشته باشد، تصریح کرد: در بحث کمرنگ بودن نماز در برخی سطوح جامعه باید علل این امر کارشناسی و موانع را برطرف کرد، اما یک مسئله اساسی، انس بیش از حد قشر جوان با فضای مجازی است که خود یکی از عوامل مهم دوری جوانان از فضاها و اعمال مذهبی است، چون ما برای مدیریت این فضا برنامه خاص و آمادگی لازم همراه با برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و مخاطب‌شناسی لازم را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید غفلت خودمان از فضای مجازی را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه شبهات مطرح شده در این فضا را با زبان و روش روز و در موقع مناسب جواب دهیم، لازم است تا ابتکار عمل را در این فضا به دست گرفته تا بتوانیم از فعالیت‌های‌مان نتیجه بگیریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha