دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست نمایندگان طلاب با حجت الاسلام والمسلمین اختری با موضوع فلسطین

حوزه/ رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به مسئله حمایت مردم فلسطین از جنگ با اسرائیل، اظهار داشت: امروز تمام فلسطین یکپارچه است و دل مردم این کشور با حماس و عملیات طوفان الاقصی است و همگام و همصدای باهم می باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در گردهمایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که با موضوع فلسطین برگزار شد، به آیه ۱۶ سوره جن اشاره کرد و اظهار داشت: «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَی الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا / و اینکه اگر آنها [جنّ و انس‌] در راه (ایمان) استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان می‌کنیم!».

وی ابراز داشت: در ایام شهادت سردار شهید سلیمانی قرار داریم و ایشان یکی از ارکان اصلی در مسئله گسترش و تعمیق مقاومت است و دستاورهای امروز، ثمره مجاهدت های این شهید والامقام و همراهان اوست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به شهادت مستشار ایرانی در سوریه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شهید سردار سید رضی موسوی قریب به چهل سال است که در سوریه و لبنان حضور داشته و نقش محوری پشتیبانی، حمایت و تسهیل امور را بر عهده داشته است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین بیان داشت: مقاومت امری پسندیده و مورد تأکید است و بقاء بر اساس مقاومت است؛ چراکه اگر توان مقاومت ضعیف شده و از دست برود، نیستی فرا رسیده و وجود، تمام خواهد شد؛ لذا انسان ها نیز اینگونه هستند و با مقاومت، در هستی خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: خداوند متعال نیز به پیامبر (ص) فرموده است: «فاستقم کما امرت» و امر به استقامت و مقاومت کرده اند.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران بر پایه مقاومت پیش می رود، ابراز داشت: جنبش فتح و حرکت فلسطینیان با پیروزی انقلاب اسلامی، تغییر شکل، هویت، ساختار و حرکت داده است و امروز شاهد ایستادگی و مقاومت جانانه مردم غزه در جنگ با اسرائیل هستیم.

امکان اعزام به غزه وجود ندارد / مردم فلسطین حامی حماس و طوفان‌الاقصی هستند

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: امروز مردم باید با ضرورت و اهمیت مقاومت آشنا شده و روحیه مقاومت را زنده نگاه داشت.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در پاسخ به این سوال که موضع جمهوری اسلامی درباره شهادت سردار سید رضی موسوی چه خواهد بود؟ داشت: موضع جمهوری اسلامی در مقابله با اسرائیل مشهود است و دفاع، حمایت و پشتیبانی از مقاومت، موضع ایران از گذشته تاکنون بوده و حضور این شهید والامقام در سوریه نشانگر موضع جمهوری اسلامی ایران می باشد و حتما در زمان خود انتقام این شهید عزیز گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در پاسخ به این سوال که نقش دولت خودگردان فلسطین در جنگ امروز غزه و اسرائیل چیست؟ اظهار داشت: دولت خودگردان فلسطین با توافق اسرائیل و حمایت آمریکا ایجاد شده و هر کجا که بتواند سنگ اندازی و خرابکاری کرده و این دولت، همراه با آمریکا و اسرائیل است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در پاسخ به این سوال که پیروزی فلسطین چه زمانی رقم خواهد خورد؟ خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب قریب به ۲۰ سال قبل در دیدار شورای حزب الله لبنان با ایشان بیان کردند: «همینکه مقاومت حزب الله وجود داشته و در حال فعالیت است، پیروزی است» و ایستادگی امروز مردم غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی، پیروزی بزرگ است و اسرائیل با تجهیزات کامل خود نتوانسته کاری را به پیش ببرد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در پاسخ به این سوال که آیا برای اعزام به فلسطین راهی وجود دارد؟ بیان داشت: در حال حاضر، بنای بر اعزام به فلسطین نیست و بیش از هشت میلیون نفر در ایران برای اعزام نام نویسی کرده اند و زمینه حضور در فلسطین وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری به مسئله حمایت مردم فلسطین از جنگ با اسرائیل اشاره کرد و اظهار داشت: امروز تمام فلسطین یکپارچه است و دل مردم این کشور با حماس و عملیات طوفان الاقصی ست و همگام و همصدای باهم می باشند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف و مأموریت های بنیاد بین المللی عاشورا و برنامه های آن اشاره کرد و خواستار همراهی حوزه و حوزویان با این بنیاد شد.

امکان اعزام به غزه وجود ندارد / مردم فلسطین حامی حماس و طوفان‌الاقصی هستند

همچنین در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ۲۰ سوره توبه، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ اللهِ ‌ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللهِ ‌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ / آنها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند!».

وی به شهادت سردار سید رضی موسوی در سوریه اشاره کرد و ابراز داشت: این شهادت مفهومی را بازتاب می دهد که اگر ترامپ لامذهب و دور از کرامت انسانی، فرمانده دل ها و سالار شهیدان جمهوری اسلامی ایران، حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند و این عملیات مستقیما از سوی کاخ سفید مدیریت شد، شهید سید رضی موسوی عزیز نیز مستقیما با دستور رژیم غاصب و جعلی اسرائیل مورد حمله قرار گرفته و این جنایت قطعا بی پاسخ نخواهد ماند و مقاومت انتقام آن را خواهد گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: اسرائیل در داستان طوفان الاقصی و دفاع جانانه حماس و مردم غزه، شکست سختی را متحمل شده و به شهادت رساندن شهید موسوی نشان از ردیوزگی اسرائیل است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: امروز در کشورهای اروپایی و در کنار کاخ سفید، اجتماعات بزرگی را نه از سوی مسلمانان و شیعیان، بلکه از سوی لائیک ها شاهد هستیم که علیه آمریکا و اسرائیل خونخواهی می کنند.

وی اظهار داشت: قطعا چنگال انتقام جبهه مقاومت حلقوم شما را نشانه گرفته و شما مانند حیوانات جنگل در این دنیای پلید ذبح شده و به زباله دان تاریخ خواهید رفت و پیروزی برای مظلومان است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان ابراز داشت: امروز جبهه متحدی از سوی کشورهای گوناگون علیه اسرائیل شکل گرفته و فریاد انتقام سر می دهند که یکی از این کشورها، کشور یمن است که کشتی های اسرائیلی را در باتلاق فرو برده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب دارای ظرفیت های گوناگونی است که می تواند به مسئله مقاومت و فلسطین کمک نماید.

امکان اعزام به غزه وجود ندارد / مردم فلسطین حامی حماس و طوفان‌الاقصی هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha