دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ فرمانده قرارگاه منطقه ای عاشورا گفت: ۲۳۰ هزار شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کردند تا امنیت و آرامش را برای مردم این سرزمین به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، پیکر شهید گمنام امروز با حضور باشکوه جمعی از مسئولان، مردم، خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز پس از عطرافشانی، گلباران و اقامه نماز با مداحی اهل بیت (ع)، عزاداری حاضران و بدرقه پدران و مادران شهید با چشمان گریان و اندوهناک شرکت کنندگان در این مراسم، در مزار خود آرام گرفت.

سردار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه ای عاشورا در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری چنین مراسمی حداقل ابراز محبت به این شهداست، گفت: ۲۳۰ هزار شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کردند تا امنیت و آرامش را برای مردم این سرزمین به ارمغان بیاورند.

بابازاده، با بیان ایثار و فداکاری سرداران و بزرگان این سرزمین در دوره های تاریخی، افزود: این بزرگان با تبعیت از اهل بیت (ع) برای یکپارچه کردن این سرزمین با شعار « خاک می خوریم ولی خاک نمی دهیم» علیه دشمنان قیام کرده و جانفشانی کردند.

وی اظهار کرد: انقلابیون ایران نیز در دوران ستمشاهی با شناخت از اخلاص و نفس قدسی رهبر کبیر انقلاب علیه این رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله قیام کردند و به پیروزی رسیدند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای عاشورا گفت: پس از اینکه شعار معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «اسلام ما، اسلام ناب رسول خدا (ص) بوده نه اسلام آمریکایی و نه اسلام های سازشکار» در دنیا پیچید، استکبار جهانی منفعت خود را در ضرر دید بنابراین اقدام به انجام توطئه های مختلف علیه این انقلاب کرد.

سردار بابازاده، با اشاره به جریانات مربوط به اوایل انقلاب و فتنه ها و کودتاهای دشمنان علیه کشورمان، ادامه داد: وقتی دشمنان از توطئه های خود علیه انقلاب اسلامی نتیجه نگرفتند، جنگ تحمیلی را به سرکردگی صدام علیه کشور ما راه انداختند.

وی یادآور شد: این شهید گمنام نیز جزو مردان بزرگی است که با تبعیت از رهبر کبیر انقلاب به جبهه ها شتافت و جان خود را برای سرفرازی میهن اسلامی فدا کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای عاشورا با اشاره به اعزام داوطلبانه ۵۰۰ هزار دانش آموز و جمع زیادی از معلمان به جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، گفت: از این تعداد ۳۶ دانش آموز بسیجی و پنج هزار معلم شهید شدند در حالی که این افراد نه نظامی و نه موظف به جنگ بودند بلکه عاشقانه در راه خدا و اهل بیت (ع) و در تبعیت از ولایت در میدان های جنگ حاضر شده و از میهن اسلامی دفاع کردند.

سردار بابازاده، افزود: هم اکنون تمام قوت و قدرت جبهه مقاومت مدیون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حسن صالحی، سرپرست نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه این دانشگاه سال ها منتظر حضور این شهید گمنام بود، گفت: با حضور این شهید گمنام، دانشگاه هنر اسلامی به آرزوی دیرینه خود رسید.

حجت الاسلام صالحی، خطاب به شهید گمنام، افزود: شما نه تنها گمنام نیستید بلکه شناخته تر از هر فرد دیگری هستید و به مجموعه دانشگاه هنر اسلامی تبریز خوش آمدید.

پیکر پاک این شهید گمنام که در سن ۱۷ سالگی به درجه رفیع شهادت در منطقه «شرهانی» نایل شده بود در محوطه دانشگاه هنر اسلامی تشییع و تدفین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha