شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آغاز کارگاه‌های آموزشی نهضت تربیت 4 هزار حافظ قرآنی خانواده طلاب

حوزه/ نشست توجیهی آغاز کارگاه‌های آموزشی نهضت تربیت ۴ هزار حافظ قرآنی جزء یا کل از میان خانواده طلاب با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مسئولان این مرکز و مدیر دارالقرآن آستان قدس رضوی به صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست توجیهی آغاز کارگاه‌های آموزشی نهضت تربیت ۴ هزار حافظ قرآنی جزء یا کل از میان خانواده طلاب با حضور حجت السلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مسئولان این مرکز و مدیر دارالقرآن آستان قدس رضوی به صورت وبیناری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در این جلسه با اشاره به برکت انس با قرآن در زندگی انسان گفت: انسان با رجوع به قرآن به سیاره‌ای شبیه است که در مدار خود قرار می‌گیرد و به سوی کمال غائی در منظومه‌اش حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: یک کمال حقیقی در حفظ قرآن و تدبر در آن نهفته است که انسان به برکت آن می‌تواند زندگی‌اش را به سوی کمال سوق دهد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان اینکه راه‌اندازی نهضت حفظ قران کریم در میان خانواده طلاب اقدامی بسیار ارزشمند است که واقعاً جای آن در حوزه خالی بود، گفت: فعالیت‌های قرآنی برکت و نورانیت خاصی دارد و اگر سازمانی در این مسیر گام بردارد برکت بزرگی برای آن سازمان خواهد داشت.

وی از معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات، دبیر اجرایی نهضت حفظ قرآن کریم و مدیران مراکز استانی مرکز خدمات برای اجرای این طرح قدردانی کرد و افزود: اقدام در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان قرآن کمترین وظیفه مجموعه منتسب به سربازان حضرت ولی عصر(عج) است و امیدوارم بتوانیم در اجرای این طرح موفق باشیم.

رئیس مرکز خدمات همچنین از مرکز قرآنی آستان مقدس رضوی که مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده گرفته است قدردانی کرد.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات در این جلسه بیان کرد: پس از تاکید رئیس مرکز خدمات مبنی بر راه‌اندازی نهضت حفظ قرآن در بین خانواده‌های طلاب و با تلاش همکاران ستادی و پیگیری‌های حجت الاسلام صفی خانی دبیر اجرایی این طرح، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز خدمات و مرکز قرآنی آستان قدس رضوی منعقد شد.

وی بیان کرد: راه اندازی نهضت حفظ قرآن کریم از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ان شا الله بتوانیم با این طرح گامی مهم در جهت اجرای فرمایشات رهبری برداریم.
معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات با بیان اینکه تربیت ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در طول ۵ سال از دستورات رئیس مرکز خدمات است گفت: در سال جاری نزدیک به ۴ هزار نفر در نهضت حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند و رسماً این برنامه آغاز شده است و نیاز است از همین امروز برای اجرای طرح در سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام صفی خانی دبیر اجرایی طرح با قدردانی از رئیس مرکز خدمات حوزه که زمینه حفظ قرآن در میان خانواده طلاب را فراهم کرده‌اند گفت: با ایجاد فضای انس با قرآن کریم در میان خانواده طلاب قطعاً می‌توانیم زمینه انس با قرآن در جامعه را ایجاد کنیم.

وی افزود: توجه به قرآن کریم علاوه بر واکسینه کردن خانواده طلاب، می‌تواند جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی حفظ کند.

دبیر اجرایی نهضت حفظ قرآن کریم در ادامه گزارشی از روند اجرای این طرح و نحوه برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha