یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد

سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد پس از دو روز بحث و بررسی با موضوع «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه پایانی سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد و علی آله الطیبین الطاهرین المنتجبین الهداه المهدییّن المعصومین سیّما بقیّه ‌الله فی الارضین.
«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»

با عنایت پروردگار متعال در سایه توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء سیزدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با هدف تبادل نظر پیرامون «رسالت حوزه های علمیه و اولویت تبلیغ» در جوار آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها برگزار گردید.

در این اجلاس علاوه بر کسب رهنمود و استماع توصیه‌های مرجع معظم تقلید حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(دامت برکاته) و نیز سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی حضرت آیت الله رئیسی (دامت افاضاته)، ریاست شورای عالی جامعه مدرسین، مدیر حوزه های علمیه، حضرات اعلام اساتید و اعاظم محترم حوزه‌های علمیه قم و استانها در ارتباط با موضوعات اجلاس در کمیسیون‌های تخصصی به تبادل نظر پرداخته و بر نکات ذیل تأکید نمودند:

۱. امر تبلیغ رسالت اصلی انبیاء عظام و وارثین آنها یعنی روحانیت و حوزه‌های علمیه بوده و خواهد بود. هجوم شبهات و نیازهای فرهنگی جهان بویژه عالم اسلام، گسترش رسانه ها و فضاهای مجازی و توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی و اثرات مخرب آن، تلاش‌های مضاعف همه مسئولان فرهنگی و حوزه‌های علمیه را می‌طلبد، مؤکداً لازم می‌دانیم روحانیت و حوزه‌های علمیه توجه به نیازهای جدید در این عرصه و بهره‌گیری از ابزار و شیوه‌های نوین تبلیغی که موجب افزایش ظرفیت و همگرایی و استفاده از فرصت‌های جدید می‌گردد را نصب‌العین خود قرار دهند. در همین راستا باز تعریف و هماهنگی و همگرایی کلیه نهادهای تبلیغی و سازمان‌دهی جدید و به روز آنها و اتخاذ سیاست‌های کارگشا، تحت اشراف یک شورای سیاستگذاری تبلیغی همچنانکه مد نظر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی است امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

۲. انتخابات، نماد مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مظهر مردم‌سالاری دینی است، مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی از ابتداء پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در تمامی عرصه‌ها بویژه انتخابات با حضور قاطعانه خود، حماسه آفریده‌اند. حساسیت شرایط بین‌المللی و داخلی، جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب ایجاب می‌کند که این بار نیز همچون گذشته مشارکت پرشور خود را به جهانیان نشان دهند از این رو بر کلیه مسئولین اجرایی و نظارتی و مسئولین فرهنگی و تبلیغی لازم است که با اتخاذ تدابیر مناسب شرائط حضور حماسی این مردم عزیز و قدرشناس را فراهم نمایند.

۳. با تقدیر از تلاش‌های مسئولین قوای نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه ریاست محترم جمهوری مراتب نگرانی خود را نسبت به وضع اقتصادی عموم مردم بویژه اقشار محروم و آسیب‌پذیر و کم‌ درآمد ابراز داشته، بر تسریع و تقویت این تلاش‌ها در سایه مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و استفاده بهتر از امکانات معنوی و مادی کشور تأکید می‌نمائیم.

۴. جنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که توسط اسرائیل و ایادی مزدورش و کشورهای فرانسه و انگلیس، در حق ملت مظلوم فلسطین بویژه زنان و کودکان و سالخوردگان غزه را محکوم می‌نمائیم امروز دنیا شاهد و ناظر نسل‌کشی بی‌محابا و بدون کنترل رژیم کودک‌کش اسرائیل است، چه کسی است که امروز نداند آمریکا نه تنها مانع تلاش‌های همگانی برای توقف این جنایات است که در بسیاری از این جنایات پشتیبان و مباشرمستقیم است.

۵. روحانیت انقلابی، استکبارستیزی و مبارزه با تجاوزات و ظلم آمریکای جهان‌خوار و ایادی آن را وظیفه حتمی خود دانسته، خروج بی‌قید و شرط نیروهای آمریکایی را از منطقه خواستار بوده و قاطعانه اعلام می‌داریم تلاش‌های مذبوحانه نیروهای آمریکایی در عراق بویژه حملات اخیر آن‌ها به حشدالشعبی مجاهد و محبوب، محکوم به شکست بوده و این همان وعده‌ای الهی و سرنوشت محتوم آنهاست.

۶. با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی عزیز و سردار شهید سید رضی موسوی و پایبندی به مکتب آن شهیدان والامقام یعنی مسیر ایثار، انقلابی بودن و ماندن و تلاش بی‌وقفه در حفظ دست‌آوردهای انقلاب، تقویت جایگاه ولایت و رهبری و اصرار بر آن تأکید می‌نمائیم. امیدواریم که همواره فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ اسلام و انقلاب نصب‌العین کلیه رهروان طریق ولایت بویژه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

۷. اسلام و تحقق احکام آن، محور و شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دشمنان انقلاب با درک این واقعیت با نشانه گرفتن مظاهر اصلی تفکر انقلاب اسلامی و سایر مقدسات، نظیر حجاب و عفاف، سعی در تغییر این باور دینی دارند که صد البته موفق نبوده و نخواهند بود البته این تلاش‌های مذبوحانه با حضور امت انقلابی و توجه شایسته مسئولین ذی‌ربط در حل مشکلات مردم بویژه جوانان عزیز در مسائلی همچون ازدواج مسکن، اشتغال و … و روشنگری خواص متدین و انقلابی خنثی و بلااثر خواهد کرد.

۸. در شرایطی که آمریکا و هم‌پیمانانش با تحریم‌های ظالمانه و بستر کمبودهای ناشی از آن با استفاده از هجوم تبلیغی در عرصه رسانه و فضای مجازی نسل جوان مؤمن به اسلام و ایران اسلامی را مورد تهدید و آسیب قرار داده است بر همگان بویژه صاحب نظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه و همه آزاد اندیشان است که این تهدیدها را با جهاد تبیین و نهضت آزاداندیشی تبدیل به فرصت نموده و با اتخاذ شیوه‌های نوین، ابزار دشمنان را بر علیه خودشان به کار گرفته و از ظرفیت‌های بی نظیر نسل جوان در فرو نشاندن غبار فتنه‌های این جنگ ترکیبی حداکثر استفاده را ببرند.

در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (قدس سره الشریف) و شهیدان انقلاب اسلامی و همه عزیزانی که در سال‌های گذشته همسنگر ما در دفاع از کیان اسلام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی بودند برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سایر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) دعا نموده، ظهور و تعجیل در فرج مولایمان حضرت ولی عصر (ارواح العالمین لتراب مقدم الفداء) را از خداوند منان مسئلت می‌نمائیم.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
هفتم دیماه ۱۴۰۲ مصادف با چهاردهم جمادی الثانی ۱۴۴۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha