شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی

حوزه/ امام جمعه خرم آباد گفت: روحانیت همچون گذشته در قول و عمل باید همراه و همگام با مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی عصر امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه نقش اول را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم با اعتماد به حوزه‌های علمیه و مراجع در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرده است، مطرح کرد: روحانیت همچون گذشته در قول و عمل باید همراه و همگام با مردم باشد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این تعامل، وحدت و همدلی باید در اقشار مختلف روحانیت نیز وجود داشته باشد، عنوان کرد: مردم باید این وحدت و همدلی را در قول و عمل ما ببینند.

وی اضافه کرد: اگر سخن تفرقه انگیزی گفته می‌شود که به اصول لطمه نمی‌زند و تنها یک فرد را شامل می‌شود باید از پرداختن به آن بپرهیزیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه با همدلی می‌توانیم به قله‌های مدنظر ولی امر برسیم، خاطرنشان کرد: رسیدن به این قله در سایه راهبری‌های مقام معظم رهبری امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیروزی بر طاغوت نیز در سایه وحدت و همدلی بوده است، تصریح کرد: اسناد بالادستی بسیاری تاکنون نوشته شده است ولی در عرصه عمل به آن‌ها بخصوص در حوزه فرهنگی، اقدامات زیادی صورت نگرفته است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه توجه به امر تبلیغ لازم و ضروری است، یادآور شد: نهادهایی که با این عنوان شکل گرفته‌اند باید توجه بیشتری به امر تبلیغ داشته باشند چراکه از مدیران این مراکز در استان‌ها حمایت اعتباری انجام نمی‌شود و تمام بار به دوش حوزه‌های علمیه افتاده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha