یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: مسیری که شهید سلیمانی و همرزمان او آغاز کردند امروز پایه های نظام استکبار را به لرزه در آورده و به فضل الهی به زودی این مسیر نورانی به نابودی کامل رژیم جعلی اسرائیل و نظام استکبار جهانی منتهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی امروز در خطبه های نماز جمعه کهک و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به تبیین آثار دنیوی و اخروی رذیله اخلاقی دروغ در روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی با استناد به روایتی از امیرالمومنین (ع)، از دست دادن اعتماد دیگران را اولین اثر درغگویی دانست و اظهار داشت: آن حضرت در این رابطه می فرمایند: «مَن عُرِفَ بالکذبِ قَلَّتِ الثِقَةُ بهِ»؛ کسی که به دروغگویی شناخته شود اعتماد به او کم می شود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی بیان داشت: قرار گرفتن در زمره منافقین، دومین اثر دروغ است که در این خطبه مورد اشاره قرار داده شد؛ در روایت آمده است که: «الکذبُ یُؤَدِّی إلَی النِّفاقِ»؛ امام علی (ع) می فرمایند: دروغ، به نفاق می انجامد.

وی در ادامه افزود: سومین نتیجه دروغگویی، سلب شدن توفیقات معنوی از انسان است؛

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی ادامه داد: به عنوان نمونه در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که: «اِنَّ الرَّجُلَ لَیَکْذِبُ الْکَذِبَةَ فَیُحْرَمُ بِها صَلاةَ اللَّیْلِ، فَاِذا حُرِمَ بِها صَلاةَ اللَّیْلِ حُرِمَ بِها الرِّزْقَ»؛ مرد دروغ می گوید پس به خاطر آن دروغگوئی از نماز شب محروم می شود، هنگامی که از نماز شب محروم شد به خاطر ترک آن از روزی هم محروم می شود.

وی افزود: و اما آخرین اثری که در روایات برای دروغ مطرح شده است عبارت است از آسیب دیدن اقتصادی و گرفتار شدن به فقر؛ امیر مومنان (ع) می فرمایند: «اعتِیادُ الکِذبِ یُورِثُ الفَقرَ»؛ عادت به دروغگویی فقر می آورد.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته، پس از دعوت نمازگزاران جمعه به تقوا و پرهیزگاری، ضمن اشاره به سالروز ولادت امام خمینی (ره)، به بیان جملاتی از امام خامنه ای (حفظه الله) در تبیین ابعاد تقوا و معنویت امام راحل پرداخت.

وی در ادامه خطبه ها، دهه بصیرت را گرامی داشته و با استناد به فرازی از خطبه های نهج البلاغه به بررسی ریشه های فتنه ها پرداخت؛ آن حضرت در این رابطه می فرمایند: «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ وَ یَتَوَلَّی عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَی غَیْرِ دِینِ اللَّه...»؛ منشأ فتنه و فسادها (در میان مردم) پیروی از خواهشهای نفس است، و احکامی که بر خلاف شرع صادر شود، کتاب خدا (قرآن کریم) با آن خواهشها و حکمها مخالف است، و (همچنین از اسباب فتنه و فساد آن است که) گروهی از مردم دیگران را بر خواهشها و حکمهای بر خلاف دین یاری و پیروی میکنند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه، قیام نه دی ۱۳۸۸ را تبلور نصرت مردم مومن ایران اسلامی نسبت به اسلام و ولایت دانسته و آن را مصداق این آیه از قرآن کریم دانست که می فرماید: «هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ»؛ اوست که به نصرت خود و یاری مؤمنان تو را مؤیّد و منصور گردانید.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته که با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سیدالشهدای شهدای جبهه مقاومت و همرزم او شهید سید رضی موسوی، خاطرنشان کرد: مسیری که شهید سلیمانی و همرزمان او آغاز کردند امروز پایه های نظام استکبار را به لرزه در آورده، و به فضل الهی به زودی این مسیر نورانی به نابودی کامل رژیم جعلی اسرائیل و نظام استکبار جهانی منتهی خواهد شد.

امام جمعه کهک در پایان خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ایام ولادت مسعود حضرت زهرا (س) و روز زن، نگاه منحرف دنیای غرب به مساله زن را با شخصیت و جایگاه زن در اسلام مقایسه کرد و گفت: در برابر تمدن غرب که زن را تنها وسیله ای برای راضی نمودن خواسته های شهوانی دیگران می داند، اسلام الگوی فاخری را برای زنان معرفی می کند که رضایت او موجب رضایت خداوند و خشم او موجب خشم پروردگار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha