یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر کل ثبت احوال استان خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر کل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: ۱۱هزار و ۴۲۶ واقعه ولادت در ۹ ماهه امسال در خراسان جنوبی ثبت شده است که نشان از رشد سه و نیم درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، امیرآبادی زاده، مدیر کل ثبت احوال استان در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین فراوانی نام‌ها در پسران به نام‌های امیرحسین، امیر علی، حسین، ابوالفضل و علی و بیشترین فراوانی نام در دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، ریحانه و زهرا بوده است.

وی افزود: ثبت ولادت در شهرستان‌های سرایان و فردوس در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در دیگر شهرستان‌ها ثبت ولادت افزایش داشته است که بیشترین درصد تغییرات رشد مربوط به خوسف بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان جنوبی با بیان این که در ثبت وفات نیز در این بازه زمانی ۳۱۷۶ ثبت وفات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است، ادامه داد: بیشترین فراوانی مرگ در بین مردان وزنان ، گروه سنی ۸۵ تا ۸۹ سال است.

امیرآبادی زاده با بیان اینکه بیشترین ثبت ولادت مربوط به مهر بوده است افزود: در فروردین بیشترین ثبت وفات را داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری مربوط به سال ۱۳۹۵ است، گفت: طرح سرشماری عمومی نفوس مسکن به صورت آزمایشی در سال ۱۴۰۱ درکشور اجرا شد، این طرح در خراسان جنوبی درشهرستان سربیشه انجام شد که آغاز طرح سرشماری درخراسان جنوبی از سال ۱۴۰۵ اجرا می شود.

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان جنوبی همچنین در این نشست به طرح ایجاد پایگاه خانواده (روابط سببی و نسبی) و خانوار اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی در این طرح پیشگام بوده و ۶۰درصد طرح را انجام داده است.

امیر آبادی زاده، هدف از اجرای این طرح را شناسایی خانوارها به صورت دقیق تر عنوان کرد و گفت: یک میلیون و چهار صد هزار سند هویتی در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۶۰ درصد روابط سببی و نسبی را به هم وصل کردیم و حدودا نزدیک ۷۵۰ هزار سند هویتی با هم ارتباط برقرار کردیم.

وی همچنین به طرح الکترونیکی کردن گواهی‌های ولادت و فوت اشاره کرد و افزود: ارایه خدمات امن و راحت، کاهش مراجعات حضوری، صرفه جویی در زمان، ثبت سریع وقایع ولادت و وفات و جلوگیری از خطرات دیر ثبتی و جلوگیری از جعل و صدور گواهی‌های واهی و افزایش سلامت از جمله مزیت‌های این طرح است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی همچنین گفت: طبق ارزیابی انجام شده درسال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ ثبت احوال استان رتبه برتر را کسب کرده است.

امیر آبادی زاده با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۳۵ واقعه ازدواج در هفت ماهه امسال ثبت شده است گفت: سهم ثبت ازدواج شهری ۲هزار و ۳۳۶ واقعه با هفتاد درصد و سهم ازدواج در روستا سی درصد با ۹۹۹ واقعه ازدواج بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷ هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال صادر شده است گفت: مردم نسبت به اخذ کارت هوشمند خود اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم گفت: افرادی که شناسنامه مستعمل دارند و یا شناسنامه خود را مفقود کرده اند هر چه سریعتر برای تعویض وصدور شناسنامه مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha