یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست روحانیون و اساتید حوزه علمیه تکاب با امام جمعه این شهرستان

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: ابعاد سیاسی و اجتماعی زن در اسلام با تکیه بر زندگی حضرت زهرا (س) باید به مردم تبیین شود و این که دفاع از ولایت مرد و زن نمی شناسد و هر کجا که نیاز به حمایت و یاری باشد همه انسان ها موظف هستند حتی اگر یاوری نداشته باشند و جان خود را در این راه فدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی شامگاه دوشنبه در نشستی با علما و روحانیون شهرستان تکاب که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) یگانه بانوی هستی است که خدای متعال ایشان را به عنوان الگوی بی بدیل برای همه ابعاد زندگی بشر آفریده است و احترام نبی مکرم اسلام به ایشان نشان از شخصیت والای حضرت زهرا (س) است. چرا که بر اساس آیات قرآن رفتار، گفتار و کردار نبی مکرم اسلام وحی و دستور خدای متعال است و آن که حضرت محمد مصطفی ( ص) در برابر حضرت زهرا (س) انجام می داد صرفا ارتباط به رابطه پدر و فرزندی نداشت بلکه به خاطر جایگاه این بانوی نمونه بود.

وی ادامه داد: ابعاد سیاسی و اجتماعی زن در اسلام با تکیه بر زندگی حضرت زهرا (س) باید به مردم تبیین شود و این که دفاع از ولایت مرد و زن نمی شناسد و هر کجا که نیاز به حمایت و یاری باشد همه انسان ها موظف هستند حتی اگر یاوری نداشته باشند و جان خود را در این راه فدا کنند. و حضرت زهرا (س) این را در زندگی خود به نمایش گذاشتند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و در دوران بعد از انقلاب نیز مرحوم آیت الله مصباح یزدی و سردار سلیمانی به زیبایی دفاع از ولایت را به ما نشان دادند، مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان عمار انقلاب که هر کجا ولایت نیاز به گفتمان سازی و سخنرانی در دفاع از ولایت داشت، وارد میدان می شد و گره های ذهنی را باز می کرد و ایشان حقیقتا تبیین گر واقعی بودند و باید راهشان الگوی اساتید حوزه علمیه باشد.

وی افزود: در بُعد میدان و عمل نیز سردار سلیمانی دغدغه های فکری رهبر انقلاب را در حوزه دفاع از کیان اسلام و مظلومان عملیاتی کردند، در حالی که آمریکا هفت تریلیون دلار در سوریه و عراق برای نابودی کامل شیعه و اسلام هزینه کرده بود ایشان با اتکا به خدای متعال و توسل به ائمه معصومین و عملیاتی کردن فرامین و توصیه های امام خامنه ای تمام نقشه های استکبار را خنثی کرد و جبهه مقاومت را به وجود آورد، تقویت کرد که امروز بلای جان استکبار و استعمار شده است.

حجت الاسلام کوهی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: انتخابات امسال بسیار اهمیت دارد و اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باید بیان شود. دشمنان در خارج از کشور تبلیغ می‌کنند تا انتخابات پرشوری نداشته باشیم و بر ما وظیفه است شبهات را جواب داده و در خصوص تحقق حضور حداکثری، تبلیغ و روشنگری داشته باشیم.

وی در پایان عنوان داشت: البته مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی هر کجا کشور نیاز به یاری داشته وارد میدان شده اند و باید بدانیم که دشمنان نمی خواهند عزت و موفقیت ایران را ببینند و ما وظیفه داریم با رفع شبهات ذهنی مردم و جوانان توطئه های دشمنان را خنثی کنیم تا بار دیگر اقتدار و عزت ملی را به رخ دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب بکشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha