چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی با اشاره به نقش زنان و مادران در مقابله با تهدیداتی که خانواده را تهدید می‌کند، گفت:  قداست خانواده، سدّ محکمی در برابر تمام مفاسد اخلاقی است، محور خانواده، زن است که نقش همسری و مادری و به تعبیری دقیق‌تر انسان‌سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید طالبی امشب در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) که در مسجد جامع پلدشت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به‌عنوان زن نمونه اسلام الگوی همه زنان و مردان عالم است و در روایات به ایشان، سرور همه زنان عالم از بدو خلقت، لقب داده‌اند.

وی ادامه داد: سیدة نساء العالمین یعنی بهترین زن، یعنی کسی که تمام شئوناتی که خدای حکیم و مهربان برای یک زن مقرر فرموده را به صورت کامل و جامع دارد.

امام جمعه پلدشت، شئون مادری را از مهم‌ترین خصوصیات حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در خانه‌ای که از لحاظ مادی در فقر اما از جهت معنویت و معارف در اوج و غنی بود، توانستند فرزندانی را تربیت کنند که دو تَن از آن‌ها به مقام امامت رسیدند و حضرت زینب کبری(س) و ام کلثوم(س) نیز به عنوان زنان تاریخ ساز اسلام نهضت خونین عاشورا را حفظ کرده و به عالم ابلاغ کردند.

وی گفت: اگر شأن و جایگاه مادری برای یک زن محقق شود، برخی اوصاف دیگر نیز به تبع آن در وی خود را نشان خواهند داد و لذا زنان باید مادر بودن را از حضرت زهرا (س) یاد بگیرند.

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به نقش زنان و مادران در مقابله با تهدیداتی که خانواده را تهدید می‌کند، تصریح کرد: قداست خانواده، سدّ محکمی در برابر تمام مفاسد اخلاقی است، محور خانواده، زن است که نقش همسری و مادری و به تعبیری دقیق‌تر انسان‌سازی است.

وی در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی تربیت شده مکتب حضرت زهرا(س) بود که توانستند با اطاعت از رهبری و شکست نقشه‌های دشمنان اسلام، تاریخ ساز شوند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha