پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
فرزندآوری خانواده ها

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: همه ما مسئولیت داریم برای افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه امروز در دیدار با رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گناوه ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و کارکنان این مجموعه، با اشاره به زنگ خطر پیری جمعیت بر اساس آمارهای موجود، اظهار داشت: همه مسئولیت داریم برای افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها، از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

امام جمعه گناوه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، زیرساخت‌ها و مساعدت‌های فعلی برای فرزندآوری ناکافی است و همه باید بیش از پیش تلاش کنیم تا زمینه‌ها و زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در بحث تصادفات جاده‌ای که متاسفانه اکثر فوتی‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند، هم بحث فرهنگ سازی و نهادینه نشدن فرهنگ رانندگی مطلوب در جامعه و هم بحث عدم استاندارد جاده‌ها و وسایل نقلیه مطرح است که همه مسئولیت داریم همه توان خود را به‌کار بگیریم تا چنین حوادثی به حداقل ممکن برسند.

میرزایی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نیز در این دیدار به بیان گزارشاتی از عملکرد آن اداره پرداخت و آماری از نه ماهه سال جاری ارائه کرد و گفت: تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد ۹۶۷ ولادت و ۴۲۵ ازدواج در شهرستان ثبت شده که خوشبختانه با رشد ۷ درصدی ازدواج نسبت به سال گذشته رو به بوده‌ایم.

میرزایی ادامه داد: تعداد ۳۵۹ نفر فوتی ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گناوه، عوامل اصلی فوت‌ها بر اساس آمار در شهرستان را در مرحله اول انواع تومورهای سرطانی و بیماری‌های قلبی عروقی و پس از آن تصادفات جاده‌ای خواند.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح صدور کارت ملی هوشمند تا پایان آذر ماه سال جاری ۸۵ هزار و ۹۸۹ عدد کارت ملی هوشمند صادر شده که تعداد ۷۵ هزار و ۴۵۳ عدد تحویل افراد گردیده و هزار و ۲۱۹ عدد بلاتحویل مانده، همچنین تعداد ۹ هزار و ۳۱۷ عدد در مرحله اقدام جهت صدور قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد پنج هزار شناسنامه تعویض و تحویل افراد گردیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گناوه به معرفی سامانه سببی و نسبی پرداخت و اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد اطلاعات شهرستان گناوه در این سامانه بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha