شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی

حوزه/  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت:کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان به نیازمندان در سال جاری ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد عرب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم خیر و سخاوتمند استان در مدت ۹ ماهه امسال ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب نقد، کالا و خدمات برای کمک به نیازمندان و ایتام به مراکز نیکوکاری سراسر استان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان افزود: از این تعداد ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان در زمینه‌های رسانه، فرهنگی، زکات، بهداشت و درمان و اشتغال فعالیت دارند.

عرب با بیان اینکه اولین مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی از سال ۹۲ راه اندازی شده است افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته عرب واگذاری امور به مردم و افزایش مشارکت‌های اجتماعی از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری است.

وی افزود: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به نیازمندان اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان، توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقای اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از دیگر اهداف و کارکردهای مراکز نیکوکاری بیان کرد.

عرب افزود: بیش از ۴۲ هزار صندوق صدقات و ۱۷ هزار و ۷۰۰ پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha