سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سیدهدی موسوی خواهر شهید عباس موسوی

حوزه / خانم موسوی خواهر شهید عباس موسوی در همایش بین المللی حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت به تلاش های برادر خود در حوزه علمیه بلعبک لبنان و شکل گیری هسته های اولیه مقاومت اسلامی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، خانم سیده هدی موسوی خواهرشهید حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی، دبیر کل سابق حزب الله لبنان، امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه در اولین همایش بین المللی حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت که در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد،به نقش سید عباس موسوی در تاسیس حوزه های علمیه در بعلبک لبنان، کیفیت و رابطه آن با محورمقاومت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: سید عباس به فکر تشکیل حوزه‌های دینی بود و اعتقاد داشت حوزه های علمیه می توانند در شخصیت انسان، تربیت و حضور در اجتماع تأثیر گذار باشند.

وی افزود: کسی که در حوزه علمیه درس خوانده است می تواند در مقابل ظلم ظالمین از دیدگاه دین قیام کند و از طریق عمل کردن به این موضوع مردم را هدایت می کند و آنها را از سرگردانی و تاریکی به نور هدایت می نماید.

خانم موسوی که در این همایش پیرامون دیدگاه های دبیر کل سابق حزب الله لبنان پیرامون نقش دین و حوزه های علمیه صحبت می کرد به تأکید شهید عباس موسوی به قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: باید براساس قرآن به تعلیم و تربیتی دینی پرداخت، زیرا قرآن کریم از تمام گفتمان ها بالاتر است؛ قرآن کریم یک الگوی خاص برای انسان مسلمانی است که دارای ویژگی ها رفتاری و هدفی خاصی را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه به عقیده برادر شهیدم با فکر علمی و سلاح فکری راه آینده مشخص می شود و مردم با علم خدا را عبادت می کنند و کشورها ساخته می شوند، اضافه کرد: امروز مشکل جوامع اسلامی با دشمن ،جنگ فرهنگی است، اگر ما بتوانیم در این جنگ پیروز شویم در تمام امور پیروز خواهیم شد.

خواهر شهید عباس موسوی به سال های تحصیل ایشان در حوزه علمیه نجف و تلاش های این شهید در ایجاد مدرسه علمیه قوی و موثر در بعلبک لبنان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۹۸۰ میلادی حوزه علمیه تشکیل شد ،این حوزه در حرکت مقاومت و مقابله رژیم اشغالگر قدس نقش موثری داشت، یکی از آثار این مقاومت این بود که دیگر کسی لبنان را خوار و خفیف نمی دید.

وی با اشاره به تأیید امام خمینی(ره)درباره حرکت های انقلابی لبنان در مقابل رژیم اسرائیل افزود: امام خمینی (ره) این گونه حرکت ها راتبریک و تایید کردند اولین پایگاه جنگی برای مقاومت در مدرسه علمیه تشکیل شد.

موسوی اعلام جهاد و جنگ را برای مقاومت و عملیات جنگ را از دیگر برنامه های دبیر کل سابق حزب الله لبنان عنوان کرد و ادامه داد: با جوانان جنوب لبنان ارتباط داشت در تشییع جنازه شهدا به صورت علنی شرکت می کرد و در مناسبات مختلف سخنرانی می کرد.

وی اضافه کرد: با جوانان ارتباط صمیمی داشت برای آنها پدری می کرد، در آنها روح جهاد بنیان نهاد، به خدا و ذکر قرآن تاکید می کرد به آنها می گفت که خدا حامی و مدافع آنها است .شهید عباس می گفت این جوانان با این امکانات و سلاح کم خود، تمام جهانیان را به سخن خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha