شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: پاکستان از بدو انقلاب اسلامی، دوست واقعی ایران بوده و در دوران جنگ تحمیلی مخفیانه بسیاری از قطعات هواپیماهای جنگنده را برای ایران فراهم می ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد با انتقاد از کم فروشی شرکت های خودروسازی و تولید خودروهای بی کیفیت با قطعات نامرغوب، اظهار داشت: دولت و مجلس سلطه شرکت ایران خودور و سایپا را بر مردم تمام کنند و بازار خودرو را از انحصاری بودن خارج کنند.

وی ادامه داد: طبق گفته مسئولین سازمان ملی استاندارد کیفیت خودروها در چند سال گذشته به خصوص در هشت سال اخیر ریزش داشته است و محصول کیفی خوبی که در ارزیابی کیفیت خودرو بتواند نظر مردم را جلب کند، تولید نشده است و حمایت از تولید داخلی برای همه لازم است اما آن تولیدی که کم فروشی و رانت در آن نباشد. خودروسازان چند قدم آن طرفشان موشک سازان را ببینند و از قطعات ای که استفاده می کنند خجالت بکشند.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: چند سال است حرف از واردات خودرو است و مصوبات لازم صورت گرفته اما به درستی اجرا نمی شود و دولتمردان و ناظران در قوه مقننه بدانند در بحث خودور جان مردم در میان است و جان مردم جای شوخی و سهل انگاری نیست

وی در ادامه با اشاره به ایام ولادت امام علی (ع) گفت: وجود مبارک امیرالمؤمنین علیه السّلام، یکی از همان شخصیت‌هایی است که هر کس به اندازه‌ی فاصله‌ای که با وی دارد، او را شناخته است؛ از این رو پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) می‌فرمود: «یا علی! تو را جز خدا و من کسی نشناخته است!»

امام جمعه تکاب گفت: ما که خود را شیعه‌ی امیرالمؤمنین(ع) می‌دانیم برای کم‌کردن فاصله‌ی خویش با آفتاب پرفروغ وجود وی چه کرده‌ایم‌؟ چقدر درباره‌ی او مطالعه داشته‌ایم و چه میزان از سخنان او آگاهی داریم‌؟ آیا می‌توانیم ادّعا کنیم زندگی ما تحت‌تأثیر ارتباطی که با وی داشتیم تحوّلی پیدا کرده است و گفتار و رفتار ما تا اندازه‌ای رنگ و بوی او را می‌دهد؟ تردیدی نیست که گام اوّل برای کم کردن فاصله‌ها معرفت است، و گام دوّم تغییر و تحوّل می باشد.

وی در ادامه به دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه فرمودند؛ حکمت الهی نماز جمعه، تأمین اصل حضور مردم و ارتقاء و گسترش این حضور است؛ به همین علت، امام جمعه موظف است در خطبه‌ها با نمازگزاران حرف بزند و به آن‌ها فکر و راه و برنامه ارائه کند و مردم ما مردمی بسیار خوب و مؤمن هستند و حتی کسانی‌که به برخی ظواهر ملتزم عملی نیستند، دلشان با خدا و معانی و مفاهیم معنوی است؛ ضمن این‌که ملتزم نبودن در عمل به نوعی در برخی رفتارهای همه ما وجود دارد.

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۱۰۰ روز از آغاز طوفان الاقصی که نمادی روشن از ناکامی صهیونیست‌ها در شکست مقاومت است، یک جبهه عظیم مردمی و بین‌المللی علیه جنایات این رژیم در تمام جهان شکل گرفته است. گروه‌های مقاومت نیز مصمم‌تر از همیشه در راه آرمان قدس شریف در حال جهاد هستند که نشان‌دهنده فتح و پیروزی فلسطین قهرمان است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اسراییل و آمریکا این است که آتش جنگ را از تل آویو و فلسطین اشغالی به سمت دریای سرخ و عراق و ایران بکشانند تا تمام توجه ها و تمرکز ها از اسراییل خارج شود و به همین خاطر آمریکا به یمن حمله کرده و تلاش دارند که تنش مرزی در مرز پاکستان و ایران به وجود بیاورند.

امام جمعه تکاب ادامه داد: مساله اول اسلام و منطقه غزه و فلسطین است و جمهوری اسلامی ایران به این مساله توجه جدی دارد و اجازه فراموش شدن غزه را نمی دهد.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش گران هوا فضای سپاه در هدف قرار دادن نیروها و عوامل موساد و گروه های تکفیری ها، گفت: جمهوری اسلامی با این اقدام به اسراییل و آمریکا هشدار داد که اگر از طرف آنها غلطی صادر شود این قدرت و امکان وجود دارد زاویه موشک ها را تغییر داده و تل آویو را با خاک یکسان کنیم.

حجت الاسلام کوهی بیان داشت: پاکستان از بدو انقلاب اسلامی، دوست واقعی ایران بوده و افکار عمومی این کشور نیز به آیت الله خامنه ای علاقه بسیار دارند و بر اساس آمارها محبوبیت رهبرجمهوری اسلامی در این کشور از تمام همسایگان ایران بالاتر است. و این کشور در دوران جنگ تحمیلی مخفیانه بسیاری از قطعات هواپیماهای جنگنده را برای ایران فراهم می ساخت و برنامه هسته ای تهران نیز با کمک علمی عبدالقدیر خان دانشمند پاکستانی شروع به کار کرد.

وی افزود: اشتباه برخی ها در ایران این است که گمان می کنند همه پاکستانی ها وهابی و دشمن ایران هستند در حالی که علاوه بر جمعیت دهها میلیونی شیعیان، اکثریت اهل تسنن این کشور هم طرفدار جمهوری اسلامی هستند و ایران نیز پس از تذکرات متعدد به دولت پاکستان در سالهای اخیر و اطمینان از عدم توانایی حاکمیت این کشور در برقراری امنیت مناطق مرزی، مبادرت به شلیک موشک به مقرهای جیش الظلم نمود و این جنبش نیز در بیانیه ای رسما به آن اعتراف کرد.

امام جمعه تکاب در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: باید در انتخابات با باز کردن فضا آسستانه تحمل خود را بالا ببریم و به دور از اهانت و توهین زمینه یک رقابت سالم را فراهم کنیم و دفتر امام جمعه و مصلای تکاب این آمادگی را دارد که فضای مصلای را جهت برگزاری مناظره بین کاندیدها در اختیار قرار دهد و با حضور مردم کاندیدهای و نامزدها برنامه ها و شعارهای خود را تبیین کنند و اگر خواستند مناظره ای هم داشته باشند امکانات و مقدمات آن را ما فراهم می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha