دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به تحرکات انتخاباتی بنی‌صدر با هدف دوقطبی‌سازی جامعه، گفت: دشمن از همین گزینه برای نفوذ استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب مردم داری بود و مردم در نظام اسلامی عماد دین و جامعه هستند و جایگاه آن‌ها در حکومت اسلامی در دو محور حق و تکلیف قابل بررسی است.

وی گفت: انتخاب نظام حکومت اسلامی، انتخاب مسئولان نظام اسلامی، مشورت حاکم اسلامی با مردم، نظارت مردم بر زمامداران، مشارکت در قانون‌گذاری و نقش مردم در پشتیبانی و همراهی با دولت، حق آزادی برای مردم در چارچوب قانون اسلامی، این دو محور هستند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود با تأکید بر اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم در نظام اسلامی، به چهار شاخص مهم و اصلی برای مردم اشاره کردند و گفت: آگاهی، نظارت، مشارکت و همگامی چهار شاخص مهم مردم در بیانات مقام معظم رهبری بودند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، سه شاخص نظارت، مشارکت و همگامی، به صورت تکلیف و وظیفه شرعی بر مردم واجب است، اظهار کرد: این امر نشان از این دارد که راهبرد رهبر انقلاب برای عبور از شرایط فعلی «کارآمدی مردم‌نهاد و مردم‌بنیاد» است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری سپردن کارها به مردم در همه مراحل، حضور فعال مردم در همه میدان‌ها و صحنه‌ها، خدمتگزاری به آن‌ها در همه زمان‌ها و شرایط و واگذاری کارها با زمینه‌سازی مناسب باید به صورت ویژه مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی به فرارسیدن میلاد با سعادت امام علی(ع) و ایام اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و گفت: باید شیعه با خاصیت باشیم تا معین و کمک کار اهل بیت(ع) قرار گیرم و در دفاع از اهل بیت(ع) و دوستداران اهل بیت(ع) حساب شده عمل کرد.

امام جمعه چهاربرج، به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت توجه به آن، ادامه داد: ۵ بهمن سالگرد اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی است که بنی صدر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، یکی از کارهای بنی صدر عوام‌فریبی‌های گسترده او بود و خیانت‌های بنی صدر هیچ موقع از اذهان تاریخ بشریت پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به تحرکات انتخاباتی بنی‌صدر با هدف دوقطبی‌سازی جامعه، اظهار کرد: دشمن از همین گزینه برای نفوذ استفاده کرده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha