یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی استان خوزستان

حوزه/ یادواره شهدای روحانی استان خوزستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، یادواره شهدای روحانی استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولان، طلاب، روحانیون، خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم شامگاه گذشته به همت کمیته طلاب و روحانیون کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان در مدرسه علمیه امام خمینی اهواز(در جوار شهدای گمنام) برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و مرثیه سرا حجت الاسلام سعید شحیطاط بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: استان خوزستان مشهدالشهداء و دارای علما و بزرگان در طول تاریخ بوده و هست و تنها استانی است که تمامی روحانیون آن یک دست انقلابی هستند و هیچ جریان سیاسی غیر از جریان انقلاب در حوزه علمیه خوزستان نداریم.

حجت‌الاسلام رستگار عنوان کرد: امیدواریم روحانیون در انتخابات پیش‌رو همچون عرصه های مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، کرونا، سیل و اغتشاشات نیز حماسه ای دیگر خلق کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی بیان داشت: جلسه شهید جلسه افتخار و پیروزی است. شهید را ناکام یا فقید از دست رفته نخوانیم شهید زنده است. این کلام، کلام خداوند متعال در آیه ۱۵۴ سوره بقره است که می فرماید: «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ».

وی افزود: شهید یعنی آن انسان فرهیخته و هدیت شده ای که حیات جسمانی و مادی که کوتاه و فانی است را می دهد تا به حیات طیبه و حیات ابدی برسد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای هدایایی از خانواده های شهدای حاضر در مراسم تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha