یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اعلام کرد: در آستانه ولادت امام علی(ع) و روز پدر تعداد ۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با برگزاری پویش "پدر پناه امن من" در سطح استان و با کمک خیرین، این تعداد از زندانیان غیرعمد از زندان های آذربایجان شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۲۰ نفر را زندان شهرستان تبریز و ۱۵ نفر را زندانیان سایر شهرستان ها شامل می شود.

به گفته وی برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به صورت کمک ویژه بلاعوض، ۶ میلیارد ریال به صورت تسهیلات و بقیه از راه تایید اعسار توسط مراجع قضایی و همچین اخذ از شکات تامین شده است.

تقی پور اظهار کرد: امسال تاکنون ۵۷۷ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومین مالی از زندان های آذربایجان شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ نفر زن و بقیه زندانیان مرد بودند.

با هزینه تاج گل و تابلوهای تسلیت مراسم ترحیم و تکریم استاندار فقید آذربایجان شرقی ۲۶ زندانی آزاد شد

وی همچنین اعلام کرد: در مراسم ترحیم و تکریم استاندار فقید آذربایجان شرقی نیز خیرین و صاحبان صنایع تبریز بخش خصوصی آذربایجان شرقی با هماهنگی ستاد دیه استان و خانواده آن فقید سعید زمینه آزادسازی تعداد ۲۶ زندانی غیرعمد را فراهم کردند.

تقی پور ادامه داد: هزینه آزادی ۱۵ نفر آن‌ها در مراسم ترحیم و باقی در مراسم تکریم جمع آوری شده است که مربوط به هزینه های تاج گل و هدایای مربوط به تکریم استاندار فقید است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی افزود: این اقدام بنا به درخواست خانواده استاندار فقید انجام شد که اعلام کرده بودند، هزینه‌ای برای خرید تاج گل برای مراسم از سوی صاحبان صنایع صرف نشود و اگر بخواهند هزینه‌ای کنند برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد صرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha