دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حوزه/ حجت‌الاسلام تهذیب الحسن رضوی گفت: شرط قبولی اعمال، محبت علی است و بدون محبت علی دین و ایمان ناقص است. امروز ولادت کسی را جشن می گیریم که در شادی آن پیامبران نیز شریک هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت انجمن جعفریه رانچی هند به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) جشن با شکوهی در مسجد جعفریه شهر رانچی جارکند هند برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تهذیب الحسن رضوی در سخنانی با بیان زندگینامه حضرت علی (ع) گفت: شخصیتی که به خاطر آن امروز جشن گرفته ایم، در این جهان همتا و همسویی ندارد. زیرا آنحضرت در کعبه به دنیا آمد و در مسجد کوفه به شهادت رسید.

وی در ادامه گفت: سه روز در کعبه میهمان خداوند متعال بود و در پانزدهم رجب چشمان خود را در خانه کعبه گشود. پیامبر آنحضرت را در آغوش گرفت و اولین نگاه به چهره اقدس پیامبر انداخت. پیامبر اکرم درباره امام علی می فرمایند: ای علی، دوست تو دوست من است، دوست من بنده مقرب خداست. دشمن تو دشمن من است. و ای علی، دشمنی تو نشانه منافق است.

امام جمعه شهر رانچی تصریح کرد: معلوم می شود که شرط قبولی اعمال، محبت علی است و بدون محبت علی دین و ایمان ناقص است. امروز ولادت کسی را جشن می گیریم که در شادی آن پیامبران نیز شریک هستند.

در پایان این جشن از خادمان مسجد جعفریه با اهدای تندیس مولود کعبه تجلیل و قدردانی به عمل آمد که در این میان سید مهدی امام، سید هاشم علی سهیل و سعید شارق علی قابل ذکر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha