شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
رحیم خیری

حوزه/ حجت الاسلام خیری گفت: امسال ۹۲۰ نفر خواهر و برادر در ۶ مسجد شهرهای میاندوآب، چهاربرج معتکف شدند.

حجت‌الاسلام رحیم خیری در گفت و گو باخبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با بیان این که در ۶ مسجد شهرستان میاندوآب مراسم اعتکاف در حال برگزاری است، اظهار داشت: امسال ۹۲۰ نفر خواهر و برادر در میاندوآب، چهاربرج و بکتاش در مساجد معتکف شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۲۰ نفر خواهر و برادر در چهاربرج، ۱۱۲ نفر در بکتاش و ۵۵۸ نفر خواهر و برادر نیز در مساجد میاندوآب معتکف شده‌اند، گفت: هم چنین ۶۶۷ نفر از معتکفان را خواهران و ۲۵۳ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با بیان اینکه شعار امسال آیین معنوی اعتکاف، «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» است، افزود: امسال توجه ویژه‌ای به قشر دانش‌آموز شده و در این راستا نیز بیش از ۶۰۰ نفر از معتکفان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی بیان داشت: امسال در ایام اعتکاف مسجد جامع میاندوآب میزبان طلاب و دانش‌آموزان، مسجدالنبی (ص) میزبان آقایان، مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان خواهران و دانش‌آموزان و مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) نیز میزبان دانش‌آموزان بوده و در چهاربرج و بکتاش نیز مساجد معین میزبان معتکفان هستند.

حجت الاسلام خیری با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای اجرای آئین اعتکاف در میاندوآب، چهاربرج و بکتاش اندیشیده شده است، افزود: اجرای برنامه‌های مناجات، قرائت دعاهای وارده در ماه رجب، زیارت‌نامه، ختم قرآن کریم، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)، مراسم عزاداری حضرت زینب کبری (س)، جلسات پرسش‌وپاسخ، تشکیل حلقه‌های معرفتی و بیان احکام از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرایی در مراسم اعتکاف امسال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha