چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست خبری بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه از برگزاری آئین اختتامیه همایش کتاب سال حوزه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری در نشست خبری بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شده است، اظهار کرد: همایش کتاب سال حوزه به نوعی بزرگ‌ترین رویداد حوزوی است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال این همایش رونق بسیاری داشته است، مطرح کرد: در این دوره از همایش هزار و ۳۱ عنوان کتاب، ۳۵۵ پایان‌نامه و ۴۲۰ مقاله علمی وصول شده است.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه اضافه کرد: از تمام آثار ارسال شده ۴ اثر برگزیده، ۳۰ اثر شایسته تقدیر و ۳۲ اثر شایسته تحسین انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه آئین اختتامیه در تاریخ پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در آئین اختتامیه شاهد حضور آیت الله اعرافی، آیت الله سبحانی و تجلیل از برگزیدگان بوده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری با اشاره به اینکه در آثار رشد قابل قبول کمی و کیفی شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: برای آثار جشنواره تحلیل کیفی و بررسی نقاط قوت و ضعف انجام می‌شود.

وی از محورهای مختلف همایش یاد کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، محیط زیست، هوش مصنوعی و ... جزو محورهای اصلی این همایش هستند.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آثار برای طلاب خواهر بوده است، تصریح کرد: این آثار نسبت به سال قبل رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۱ کشور ارسال آثار انجام شده است، یادآور شد: این کشورها شامل کشور هند، نیجریه، کنگو، کنیا، عراق، سوریه، افغانستان، تونس، پاکستان، الجزایر و بوسنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری با بیان اینکه این همایش به نوعی بین المللی بوده است، ابراز کرد: ارسال آثار علاوه بر زبان فارسی به سایر زبان‌ها نیز انجام شده است.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه اضافه کرد: از حدود هزار و ۸۷۵ اثر رسیده کم‌تر از ۷۰ اثر توانستند امتیاز نهایی را کسب کنند و این موضوع به دلیل سخت‌گیری دبیرخانه بوده است.

وی ادامه داد: تلاش معاونت پژوهش و دبیرخانه این است که پژوهش‌های حوزویان علاوه بر رعایت موارد ساختاری و شکلی بتوانند نوآوری و ابتکار نیز داشته باشند.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اینکه این نوآوری می‌تواند در سبک و طرح جدید باشد، اظهار داشت: این پژوهش‌ها باید مشکلی از مشکلات علمی و فکری جامعه را با نگاه به آینده مرتفع کند

وی با بیان اینکه این همایش در سنوات مختلف توانسته تاثیر مثبتی در پژوهش حوزویان داشته باشد، مطرح کرد: دریافت آثار در هر دوره از همایش پس از اختتامیه همایش قبلی انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری با اشاره به اینکه ارسال آثار برای این دوره از همایش تا مردادماه ادامه داشت، عنوان کرد: مقالات صرفا باید در یک مجله علمی چاپ شده باشند و از هر مجله در هر شماره تنها یک مقاله می‌تواند به همایش ارسال شود.

وی اضافه کرد: در آئین اختتامیه از مقام علمی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) تجلیل و از سه انتشارات و پژوهشگاه‌های پژوهشی تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha