سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب «الامامة و النص»

حوزه/ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «الامامة و النص» اثر سید عبدالرحیم موسوی، به زبان هوسایی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «الامامة و النص» اثر سید عبدالرحیم موسوی، به زبان هوسایی ترجمه و منتشر شد.

این اثر مقایسه نقطه نظر شیعه و اهل سنت در ساحت تعیین امام است. به باور نگارنده از آن جایی که همان دلایلی که وجود پیامبر(ص) در بین مردم را لازم می‌نماید، از جمله ارایه طریق هدایت الهی و نمایش الگوی کامل راستی، درباره لزوم امام نیز تکرار می‌گردد. بنابراین همان گونه که نبوت را جز با وحی و معجزه نمی‌توان شناخت، امامت نیز جز با نص صریحی که صدور آن از معصوم به اثبات رسیده باشد شناخته نمی‌شود.

به بیان نگارنده عملکرد پیامبر صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام همواره در جهت استحکام‌بخشی به نظریه نص بوده است. تعیین محل اختلاف در مسأله امامت، بررسی رابطه نص با بیعت و عصمت امام و نظریه شورا، ارایه شواهدی تاریخی و دلایلی روایی بر نظریه نص از فرازهای مختلف مطالب این کتاب هستند.

کتاب «الامامة و النص» از سوی حافظ محمد سعید به زبان هوسایی ترجمه و در قطع رقعی منتشر شده است و علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha