سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشر هاجر

حوزه/ کتاب قصه مهتاب خاطرات بانوی مبارز سیده خدیجه مستعدی عربانی از مرکز نشر هاجر به چاپ چهارم رسید.

احمد شایان فر، مدیرعامل مرکز نشر هاجر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان نقش و تاثیر بانوان در جامعه ایران، اظهار داشت: در تفکر اسلامی ایرانی بانوان عضو تاثیرگذار جامعه بوده و محوریت خانواده را زنان تشکیل می دهند و در شکل گیری بنیان های اخلاقی و فکری جامعه، نقش آفرین هستند.

وی با بیان نقش تاثیرگذار بانوان در پیروی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی انکارناپذیر است. تاثیراتی که در تربیت فرزندان و روحیه بخشیدن به همسران خویش نقش اساسی داشته اند. زنان ایران در میدان مبارزه حضور فعال داشته اند. رنج های شکنجه ساواک را چشیده و حتی تعدادی از آنان طعم شهادت را چشیده اند.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر با معرفی مختصری از کتاب قصه مهتاب ابراز داشت: کتاب قصه مهتاب روایت مبارزات خانم خدیجه مستعدی عربانی یکی از مبارزان مسلمان ایران اسلامی است که با وجود کهولت سن و صدمات جسمی و روحی وارده به ایشان در طول سالها تحمل حبس و شکنجه توانست گوشه هایی از زندگی پر مشقت خود را روایت نماید.

وی افزود: کتاب قصه مهتاب سختی های این بانوی مبارز، علاوه بر روزهای مبارزاتی قبل از انقلاب را شامل نمی شود بلکه از رشادت های سال های هشت سال دفاع مقدس این بانوی مبارز ایرانی در بر می گیرد. ایشان علاوه بر مبارزات انقلابی خود در به تربیت فرزندان نیز موفق بوده اند.

شایان فر در ادامه بیان داشت: این روایت با نویسندگی آقای سید ولی هاشمی به ثمر نشسته و مرکز نشر هاجر مبارزات این بانوی مبارز را در گوشه ای از تاریخ معاصر ایران ثبت کرده و در مدت ۳ ماه به چاپ چهارم رسیده است.

مدیرعامل ناشر تخصصی زن و خانواده افزود: مرکز نشر هاجر با همکاری مرکز مدیریت خواهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش و پرورش، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران، مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مازندران مراسم نکوداشت و تکریم بانوی مبارز در تراز انقلاب خانم سیده خدیجه مستعدی عربانی را برنامه ریزی کرده است.

شایان فر در پایان با بیان تاریخ و مکان همایش نکوداشت این بانوی مبارز گفت: برای نکوداشت این بانوی مبارز در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ در استان مازندران برگزار خواهد شد. علاقمندان می توانند برای خرید این کتاب که انعکاس بخشی از زحمات این بانوی مکرمه است از سایت مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده https://hajarpub.ir/ و یا به صورت حضوری به آدرس شهر قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، واحد ۱۱۴ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha