سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1136490
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
انتخابات

حوزه/ کتاب «انتخابات و فقه سیاسی شیعه» به قلم حجت الاسلام کاظمی توسط انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «انتخابات و فقه سیاسی شیعه؛ مبانی و الزام ها» که حاصل رساله دکتری با عنوان مبانی و الزامات انتخابات در فقه سیاسی شیعه و برگزیده در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی می‌باشد، به چاپ رسید.

نویسنده این کتاب حجت الاسلام سید محمدصادق کاظمی است؛ ضمن اینکه مقدمه آن را نیز دکتر سیدمحمدرضا احمدی طباطبائی نوشته است.

در این کتاب مباحثی همچون بازشناسی و واکاوی مقوله انتخابات از منظر فقه سیاسی شیعه امامیه، پژوهشی بنیادی و نظری در تنقیح و تکمیل مباحث فقه سیاسی از منظر آموزه‌های دینی و شیعی، اثری میان‌رشته‌ای و روشمند به سمت الگوی مشارکت مطلوب دینی در ساحت سیاست و بررسی احکام حوزه ثبت نام، رقابت و تبلیغات، نظارت و وعده ها پرداخته شده است.

این کتاب دارای سه فصل است؛ فصل اول نقش مردم و مبانی مشروعیت حکومت اسلامی در اندیشه فقهای معاصر نام دارد، نام بخش دوم مبانی انتخابات در فقه شیعه می باشد و عنوان بخش سوم نیز الزام های انتخابات در فقه شیعه است.

گفتنی است، قیمت کتاب انتخابات و فقه سیاسی شیعه؛ مبانی و الزام ها با قیمت ۳۰۰ هزار تومان و توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) روانه بازار کتاب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha