دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیپلم

حوزه / دبیر ستاد مدارس مسجدمحور کشور ضمن امیدواری برای حضور پررنگ نوجوانان در رویداد ملی «رشدآوند» گفت: حضور نوجوانان در این رویداد می‌تواند شروع مسیری باشد که در آینده منتهی به ارائه ایده‌های ناب توسط آن‌ها شود.

حسینعلی دیلم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با بیان اهمیت رویداد ملی «رشدآوند» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: سال‌هاست که درخصوص پیوند خانه، مدرسه و مسجد شعار داده می‌شود، اما به طور نادر چنین طرحی عملیاتی شده است.

دبیر ستاد مدارس مسجدمحور افزود: تجربه نشان داده که شیوه‌های دستوری، ابلاغی و امثال این‌ها معمولا در امور فرهنگی راهگشا نیستند و کاری از پیش نمی‌برند و لذا هنگامی که طرحی از جانب خود مردم بجوشد و عملیاتی شود، راحت‌تر گسترش پیدا می‌کند و در نهایت تبدیل به هنجار، فرهنگ، نمونه و الگو می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این الگوها در خصوص پیوند خانه، مدرسه و مسجد، استخراج و معرفی شوند و در منظر مردم، مشتاقان و فعالین قرار بگیرند، طبیعتا در گسترش و تحقق ایده‌ها مؤثر است.

دبیر ستاد مدارس مسجدمحور در راستای تبلیغ این رویداد، مطرح کرد: اگرچه مخاطب مستقیم ما مدیران مدارس مسجدمحور هستند، اما با استفاده از رسانه‌های خود از عموم مردم و فعالین دعوت می‌کنیم که در این رویداد شرکت کنند.

وی تأکید کرد: در مجموعه خود سعی داریم در حفظ، ثبت و ضبط و نشر ایده‌های رویداد ملی «رشدآوند» یاری رسانده و بخشی را در قالب کتاب منتشر کرده و بخشی را به صداوسیما معرفی کنیم.

دیلم با بیان اهمیت حضور نوجوانان در این رویداد، اظهار کرد: نوجوانان می‌توانند در راستای ایده پردازی برای این رویداد، حضور پررنگی داشته باشند، هرچند که ممکن است ایده‌های آن‌ها از پختگی لازم برخوردار نباشد، اما می‌تواند شروع مسیری باشد که در آینده منتهی به ارائه ایده‌های ناب توسط آن‌ها شود، چه بسا در گوشه و کنار کشور نوجوانان، طرح‌های خوبی را نیز در خصوص پیوند خانه، مدرسه و مسجد پیاده کرده‌اند.

یادآور می‌شود، رویداد ملّی «رشدآوند» فرصتی برای گردآوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه است که به همت خانه فناوری‌های فرهنگی، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای ثبت ایده می‌توانند تا پایان بهمن ۱۴۰۲ به نشانی اینترنتی m۸r.ir/kariz۴۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha