شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق پایبندی به آرمانهای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با خون شهداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق پایبندی به آرمانهای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با خون شهداست.

وی با دعوت همه مردم شهرستان دشتستان جهت شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیروزی خون بر شمشیر و نور بر ظلمت بود و دهه مبارک فجر تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود که با رهبری بی نظیر امام خمینی (ره) و حضور آحاد مردم اعم از روحانی، دانشجو، دانش آموز، پیر و جوان اتفاق افتاد.

امام جمعه برازجان افزود: در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که متقارن با ایام بعثت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم گشته است از امت حزب الله و همیشه در صحنه و قدرشناس دعوت نموده که با حضور پرشور خود وحدت و وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی بر همگان نمایان کنند.

وی با ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی و عدالت در تقسیم و توزیع امکانات و ثروت، اظهار داشت: در حوزه برق رسانی به روستا در رژیم گذشته چهار هزار و ۳۵۰ روستا برخوردار از برق بودند پس از انقلاب اسلامی ۵۴ هزار و ۲۳۲ یعنی ۹۹ درصد روستا صاحب برق شدند.

حجت الاسلام مصلح افزود: در حوزه مخابرات در روستا پیش از انقلاب ۳۱۲ مخابرات در روستا وجود داشت پس از انقلاب ۵۳ هزار روستا دارای مخابرات شدند و در حوزه گاز رسانی به روستا قبل از انقلاب هیچ‌کدام از روستاها از نعمت گاز لوله‌کشی برخوردار نبودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۶ هزار روستا از لوله‌کشی گاز بهره‌مند هستند و لوله‌کشی خطوط گاز روستایی در مابقی ادامه دارد.

امام جمعه برازجان ابراز داشت در بحث خانه بهداشت در روستا پیش از انقلاب ۱۳۴ روستا خانه بهداشت داشتند، اکنون ۱۷ هزار ۹۲۱ خانه بهداشت وجود دارد. قبل از انقلاب ۵۱۸ مرکز بهداشتی در روستا بود ولی اکنون ۲ هزار ۴۲۷ مرکز بهداشتی تاسیس شده است.

وی بیان داشت: در حوزه آب شرب بهداشتی پیش از انقلاب چهار هزار و ۷۰۰ روستا از آب شرب بهداشتی برخوردار بودند؛ ولی بعد از انقلاب ۳۲ هزار ۳۸۶ یعنی ۹۰ درصد از روستا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند هستند. مرکز تحصیلی شبانه روزی پیش از انقلاب ۵۸ مرکز تحصیلی شبانه وجود داشت و امروز هزار و ۳۸۷ مرکز شبانه روستایی دایر است.

حجت الاسلام مصلح افزود: در حوزه سواد آموزی در روستا پیش از انقلاب اکثر روستائیان بی سواد بودند ولی بعداز انقلاب نود درصد از آنان باسوادند. همچنین طول راه‌های روستایی در زمان حکومت پهلوی ۲۶ هزار کیلومتر که بیشتر خاکی بود، ولی بعد از انقلاب ، ۲۰۰ هزار کیلومتر راه اسفالت در کشور ایجاد شد، و طول راه‌های روستایی ۶ برابر شده است.

وی ابراز داشت : طبق آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی ایران قبل از انقلاب اسلامی، ۳۶ هزار کیلومتر جاده اصلی داشت و هم‌اکنون در نظام جمهوری اسلامی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه جاده‌ای ایجاد شد.تعداد خودرو شخصی نیز پیش از انقلاب دو میلیون خودرو وجود داشت؛ پس از انقلاب بیست و دو میلیون خودرو در اختیار مردم قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha