یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد و نشان دهنده پویایی انقلاب اسلامی است و مصداق اهم تعظیم شعائر الهی است  و حضور در این روز در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی تجدیدی دیگر و بیعت با آرمان‌های انقلاب و رهبر معظم انقلاب است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان نیروی هوایی فرمایشات پر اهمیتی در این خصوص داشتند.

وی با بیان اینکه بنده هم نامزد خبرگان رهبری هستم و سه هفته ممنوعیت به خاطر تبلیغات( طبق قانون) خواهم داشت، و نباید خطبه بخوانم، گفت: انتخابات با فهم درست از حکمرانی منجر به آرامش و تولید قدرت می‌شود؛ به طوریکه دشمن می‌خواهد با دستکاری از ذهن مردم و خواص به تهدید امنیت ملی و فشار حداکثری تبدیل کند و قطعا راه مقابله با آنها مشارکت حداکثری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تحلیل رفتار مردم در آوردگاه‌های انقلابی در کانون رصد و تحلیل دیگران قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری برای کشور فرصت آفرین و قدرت‌زاست، گفت: در مقابل حضور حداکثری مردم پاشنه آشیل غرب در مقابل مردم ایران خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: شب انتخابات باید با نیت برای فردا حاضر شوند زیرا انتخابات ۱۱ اسفند (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان) دارای اهمیت و وزن قابل توجهی در هندسه نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان است، گفت: زیرا مجلس مرکز قانون‌گذاری و ریل‌گذاری است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: انتخابات مجلس خبرگان نیز یکی از پایه‌های اسلامی جامعه و نظام پشتوانه و ذخیره معنوی نظام است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجلس خبرگان یکی از تمایزات نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های سیاسی است.

وی بیان داشت: مردم باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان با نوسازی جدید و حیات و تداوم رهبری در ادامه امور کشور را تضمین کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هر کسی از سوی شورای نگهبان مورد تائید قرار گیرند محترم هستند و بنده نیز با شناختی که از شما مردم شریف تبریز و آذربایجان‌شرقی دارم قطعا بار دیگر با حضور حداکثری و خلق حماسه بزرگ پیشگامی خود را در سطح کشور به نمایش خواهید گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد و نشان دهنده پویایی انقلاب اسلامی است و مصداق اهم تعظیم شعائر الهی است و حضور در این روز در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی تجدیدی دیگر و بیعت با آرمان‌های انقلاب و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: دشمن در جنگ شناختی تمام توان توانش را صرف تفرقه و پریشانی ملت ایران کرده است و در مقابل این نقشه پلید راهبرد وحدت ملی گره‌گشاست، حال چگونه می‌خواهیم این وحدت را نشان دهیم و بگوییم ما یک ملت در حال رشد هستیم قطعا یکی از این امکانات همین راهپیمایی و انتخابات ۱۱ اسفند است.

وی ابراز کرد: به امید خدا در روز یکشنبه در اقصی نقاط استان همزمان با سایر استان‌ها جشن ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را خواهیم گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان داشت: ۱۹ بهمن ماه، سالگرد بیعت کارکنان نیروی هوایی ارتش با حضرت امام (ره) و پیوستن آنها به انقلاب اسلامی بود و همواره پیش درآمدی موثر بود برای پیروزی این روز برای خط شکنی بزرگ و عظیم است که کارکنان نیروی هوایی با انقلاب هم‌آوایی کردند.

وی اذعان داشت: نیروی هوایی بعد از انقلاب و در جنگ تحمیلی فداکارانه جنگیدند؛ نیروی هوایی یکی از دستگاه‌های نمونه نظام در تربیت نیروی متخصص و حرکت به سمت خودکفایی بود.

خطیب نماز جمعه تبریز به اقدام بسیار پسندیده استاندار آذربایجان‌شرقی در ترخیص دستگاه‌های دیالیز از گمرک سهلان اشاره کرد و گفت: تجهیزات بیمارستان مردانی آذر ماه‌ها در گمرک مانده بود با پیگیری استاندار آزاد شد و الآن مشغول نصب در بیمارستان مردانی‌آذر هستند.

وی یادآور شد: اخیرا به روستایی در سراب رفتم از یک روستای کوچک بیش از پنجاه شهید داشتند و این یک افتخار برای ماست.

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل روز جانباز و ولادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: در آستانه نیمه شعبان هستیم؛ برادران و خواهران شهر و کوچه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در شان شهر امام زمانی (عج) باشد.

وی متذکر شد: علاوه بر این که تمام دستگاه‌ها باید دست به کار شوند و شهر را زیباتر کنند مردم نیز در هر کوی و برزن و همه اقشار مردم محلات خود را برای نیمه شعبان و جشن‌های شعبان آماده کنند.

امام جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ماه شعبان یک ماه با عظمت است، گفت: ماهی که در طول سال اگر قدر آن را ندانیم، دیگر فرصت‌سوزی کرده‌ایم.

وی افزود: امام صادق(ع) از پیامبراکرم(ص) نقل کرده‌اند که ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خداوند است و هر کسی در ماه شعبان روزه بگیرد، خودم در روز قیامت شفاعت‌اش خواهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: اگر انسانی عظمت ماه شعبان را درک کند و از آن استفاده کند خداوند متعال رحمت خود را به او نازل خواهد کرد.

وی بیان داشت: پیامبراکرم(ص) فرموده‌اند که هر کسی شب نیمه شعبان را شب زنده‌داری کند قطعا روزی که همه قلب‌ها می‌میرد، قلب او زنده خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: یکی از اعمال ماه شعبان این است که انسان هر روز طلب استغفار کند؛ بهترین دعاها و بهترین ذکر در ماه مبارک شعبان نیز همین استغفار و طلب رحمت است.

وی افزود: هر کسی در این ماه استغفار کند انگار هفتاد هزار مرتبه بیشتر از ماه‌های دیگر استغفار کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: ماه شعبان اعمال دیگری هم از جمله نماز، صلوات برمحمد و آل محمد(ص) دارد و هر حاجتی که انسان بخواهد نیز خداوند به او می‌دهد.

وی متذکر شد: تمرین سکوت برای بهره‌مندی از فضیلت ماه شعبان نیز جزو اعمال است.

امام جمعه تبریز به سوم شعبان روز ولادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: این روز به روز پاسدار نامیده شده است زیرا این روز یادآور هر جان نثاری است.

وی ادامه داد: حضرت امام رحمت فرموده‌اند که ای کاش من هم یک پاسدار بودم و این اهمیت این افراد را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه سپاه خود را در جنگ خوب نشان دادند، گفت: ترس و واهمه دشمن از سپاه نیز به همین اقتدار آنها برمی‌گردد؛ نقش سپاه در دفاع از حریم هوایی کشور، دفاع مقدس، جنگ اقتصادی، حذف داعش و غیره نباید فراموش شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha