شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: امروز صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن و صحنه انتخابات، مصداق گردهمایی مسلمین نه تنها یک مانور سیاسی بلکه به عنوان یک حرکت معنوی الهی است که برای تقویت اسلام، شکرگزاری به درگاه خدا برای پیروزی در برابر دشمنان و اجابت دعوت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه خداوند حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما است، اظهار کرد: اطاعت خدا و ترک معصیت و حرکت در مسیر رضایت او، تنها راه نجات و رسیدن به کمال الهی به عنوان هدف خلقت است.

وی عنوان کرد: اطاعت خدا و وارد در جرگه تقوا شدن، زمینه می خواهد و زمینه آن احیای فطرت و محبت و عشق به خداست یعنی اگر درون خود را از غیر خدا خالی کنیم، نور حق در دل ما روشن می شود.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: اگر نور الهی در دل ما روشن شود، وسوسه های شیطان را می شناسیم و می دانیم که خداوند متعال به ما عشق می ورزد همچنانکه خداوند متعال به حضرت موسی(ع) فرمود که اگر بندگانم بدانند که چقدر به آنها عشق می ورزم، از ذوق جان می بازند.

امام جمعه یزد همچنین به بیان برخی آیات و روایات در مورد حب الهی پرداخت و گفت: بالاترین محبت‌ها، محبت الهی است و کسی که به خدا ایمان می آورد و درونش مملو از عشق الهی باشد، عشقی بی‌منت و لایزال را نصیب خود کرده و مساعدت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده و کسانی که به غیر خدا محبت دیگری را در دل می پرورانند، دچار خسران شده اند.

وی افزود: امام راحل نیز مملو از این عشق الهی بود و همه حرکات او برای رضایت خدا بود و اگر احساس می کرد خداوند متعال از کاری راضی نیست، اگر همه جمع می شدند و توصیه می کردند، امام آن را انجام نمی‌داد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت های ماه مبارک رجب عنوان کرد: همه اینها برای این است که انسان بتواند مقرب درگاه الهی باشد.

وی همچنین با اشاره به آیه ۶۲ سوره نور که می فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَیٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّیٰ یَسْتَأْذِنُوهُ ۚ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَأْذِنُونَکَ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ۚ فَإِذَا اسْتَأْذَنُوکَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَنْ لِمَنْ شِئْتَ مِنْهُمْ، افزود: مؤمنان واقعی کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده‌اند و هنگامی که در کار مهمّی با او باشند، بی‌اجازه او جایی نمی‌روند؛ کسانی که از تو اجازه می‌گیرند، براستی به خدا و پیامبرش ایمان آورده‌اند! در این صورت، هر گاه برای بعضی کارهای مهمّ خود از تو اجازه بخواهند، به هر یک از آنان که می‌خواهی (و صلاح می‌بینی) اجازه ده، و برایشان از خدا آمرزش بخواه که خداوند آمرزنده و مهربان است!

آیت‌الله ناصری با اشاره به شأن نزول این آیه که بر سه محور است، افزود: این آیه مصداق شرایط امروز جامعه ما است و اقتضا می کند که با هم باشیم و در صحنه حضور یابیم و انقلاب و اسلام و ولایت را در شرایط حساس و مورد نیاز تنها نگذاریم.

وی با بیان اینکه نظام ما یک حرکت سیاسی صرف نیست و سیر الی الله دارد، عنوان کرد: فطرت ما الهی است و هر چه در غیر از مسیر خدا پیش برویم، در مسیر فنا و عقبگرد هستیم.

خطیب جمعه یزد افزود: هرکس که برای این انقلاب به عنوان یک انقلاب الهی قدم بردارد، قدمی به سمت رضایت الهی برداشته و تخلف از حرکت در مسیر این انقلاب الهی تخلف از خدا و اسلام کرده است.

وی ادامه داد: امروز صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن و صحنه انتخابات، مصداق گردهمایی مسلمین نه تنها یک مانور سیاسی بلکه به عنوان یک حرکت معنوی الهی است که برای تقویت اسلام، شکرگزاری به درگاه خدا برای پیروزی در برابر دشمنان و اجابت دعوت الهی است تا دشمن بداند پای دین و اعتقاد خود ایستاده ایم و هر کس در این مسیر قرار گیرد، یاری دین خدا کرده و هرکس نیامد، برای نصرت دین خدا قدمی بر نداشته است.

آیت الله ناصری بیان کرد: برخی که در راهپیمایی و انتخابات حاضر نمی شوند، گمان نکنند که به ضرر نظام و انقلاب حرکت کرده اند بلکه اینها خود در خسران هستند زیرا خلاف مسیر الهی حرکت کرده اند.

وی افزود: حضور در صحنه های مهم نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات، راه تقویت دین، اسلام و کشور است و گمان نکنید این یک مسئله سیاسی است بلکه یک مسئله دینی است.

امام جمعه یزد اظهار کرد: شرکت ما در انتخابات باعث تقویت اسلام و کشور اسلامی است و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان را به دنبال دارد و این سیر الهی و حرکت در مسیر تقویت دین خداست.

وی بیان کرد: اگر یک رای به صندوق بیاندازیم و این رای باعث ضعف کفار باشد، تقویت مسلمین و جامعه اسلامی و قرب الهی را به دنبال دارد بنابراین کسانی که منافع نظام اسلامی را به مسائل دیگر حتی معیشت گره می زنند، از مسیر خدا دور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ممکن است مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد اما نباید باعث شود که به رسانه های دشمن توجه کنیم و ناامید شویم، زیرا دشمن همیشه به دنبال تضعیف دین و نظام اسلامی است.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر از دشمن فریب بخوریم و ناامیده شده و در صحنه حضور نداشته باشیم، در این صورت چگونه می خواهیم جواب شهدا و امثال قاسم سلیمانی ها را بدهیم؟

وی بیان کرد: اگر اسلام و نظام اسلامی ضرر کند و اقتدار کشور به واسطه عدم حضور مردم در صحنه لطمه بخورد، نمی توانیم جواب خون شهدا را بدهیم و نباید در حمایت از نظام اسلامی از خود سستی نشان دهیم و باید همواره همچون گذشته در صحنه حضور داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha