شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه عالیشهر به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام حمیدی نژاد با طرح این سئوال که چگونه امروز می‌توانیم جمهوری اسلامی را تقویت و حفظ کنیم، گفت: با یک کار بسیار ساده اما مهم و آن هم حضور پرشور در تجمعات مهم دینی مثل راهپیمایی و حضور پای صندوق رای که اگر کوتاهی کنیم قطعاً در کمک به امام زمان (عج) کوتاهی کرده‌ایم و این هم گناهی نابخشودنی است که دنیا و آخرت ما را تباه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عالیشهر با اشاره به فضیلت ماه شعبان، اظهار داشت: ماه شعبان ماهی که به فرموده امام سجاد(ع) در صلوات شعبانیه، با رحمت و رضوان خدا پوشیده شده را در پیش داریم، ماهی که ماه امام زمان(عج) است و در آن هیچ شهادتی وجود ندارد.

وی افزود: مهمترین تکلیف ما در برابر امام زمان(عج) یاری کردن آن حضرت است که در حقیقت یاری کردن خداست، در سوره آل عمران آیه ۵۲ حضرت عیسی وقتی که دید کفار به او ایمان نمی‌آورند، صدا زد چه کسی من را در راه خدا یاری می‌کند، حواریون گفتند ما با یاری کردن تو، خدا را یاری می‌کنیم و در سوره محمد آیه ۷ خدا می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید او هم شما را یاری می‌کند، پس یاری کردن امام همان یاری کردن خدا برای گسترش خداپرستی و دیندار شدن مردم است.

خطیب جمعه عالیشهر اظهار کرد: امروز در موقعیت بسیار حساسی هستیم که امام زمان(عج) در برابر تمام دشمنان خدا و بشریت ایستاده و نیاز به یاور دارد، همان جملاتی که در روز عاشورا جد غریبش امام حسین(ع) فریاد زد امروز از لبان شریف امام زمان(عج) به گوش می‌رسد که توسط نائب برحقش امام خامنه‌ای به ما اعلام می‌شود، آیا کسی هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟

حجت الاسلام حمیدی نژاد خاطرنشان کرد: مهمترین چیزی که امام زمان (عج) از ما می‌خواهد، حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی است، حضرت امام(ره) در این باره می‌فرماید همه قدرت‌ها در داخل و خارج طرح‌ریزی می‌کنند که این انقلاب را بشکنند و جمهوری اسلامی را نابود کنند و این تکلیف الهی است.

وی تصریح کرد: حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر و ولو امام عصر باشد اهمیتی بیشتر دارد، اهمیتش بیشتر است زیرا امام عصر هم خودش را برای اسلام فدا می‌کند و همه انبیا از اول تا آخر برای دین حق خود را فدا کردند.

وی با طرح این سئوال که چگونه امروز می‌توانیم جمهوری اسلامی را تقویت و حفظ کنیم، گفت: با یک کار بسیار ساده اما مهم و آن هم حضور پرشور در تجمعات مهم دینی مثل راهپیمایی و حضور پای صندوق رای که اگر کوتاهی کنیم قطعاً در کمک به امام زمان (عج) کوتاهی کرده‌ایم و این هم گناهی نابخشودنی است که دنیا و آخرت ما را تباه می‌کند.

وی اظهار کرد: تعجب از کسانی است که نماز می‌خوانند اما در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند، نماز می‌خوانند اما پای صندوق رأی نمی‌آیند، مگر نمی‌دانند که شرکت در این کارها از نماز مهمتر است!؟

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروی هوایی ارتش فرمودند خواص وظیفه سنگینی دارند که اگر غفلت کنند ضربه‌های تاریخی به ملت‌ها می‌زنند، مثل زمان امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که خواص کوتاهی کردند و امت اسلامی دچار چه مصیبت‌هایی شد.

وی ادامه داد: به فرموده امام، خواص هر کسی است که قدرت تشخیص دارد و تابع جو نمی‌شود، پس همه شما مردمی که در نماز جمعه شرکت می‌کنید خواص هستید و باید به وظیفه مهم جهاد تبیین بپردازید و در مسئله انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم را به این سمت سوق بدهید که با حضور پرشور خود بار دیگر مشت محکمی به دهان بدخواهان ملت ایران بزنند.

امام جمعه عالیشهر گفت: امروز وظیفه ما است که به جوانان بگوییم چرا انقلاب کردیم، بگوییم که رژیم سابق وابستگی تمام عیار به غرب به ویژه آمریکا داشت، فساد و دین ستیزی فراگیر حکومت، بی‌اعتنایی به مردم و رأی آنها، ظلم و بی‌عدالتی گسترده در کشور، عقب ماندگی کشور در علم و صنعت و برخوردار نبودن مردم از نیازهای اولیه رفاهی باعث شد مردم انقلاب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha