دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: تحصیل در حوزه، فرصتی گرانبها است که عمر انسان را در راه خشنودی الهی سپری کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به اینکه تحصیل در حوزه، فرصت طلایی است که عمر انسان در مسیر رضای خدا خرج شود گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و تأثیرگذار در فضای آموزشی، ترقی و رشد مخاطبان است؛ به عبارت دیگر، اگر معلمان بخواهند هدف خود را از آموزش بیان کنند، آن است که بچه‌ها به خوبی تربیت و در حوزه‌های علمی و تربیتی پیشرفت نمایند.

وی، با اشاره به اینکه امتحان از مسائل اساسی و تاثیرگذار در ترقی انسان، است بیان کرد: برگه‌های آزمون سبب فشردگی و سختی کار می‌شوند، اما اگر به دانش‌آموز بگویید که امتحان نخواهید گرفت و امسال نیز در همان سطح خواهید ماند، او ممکن است مخالفت کند، چون در واقع، امتحان با وجود سختی، یک فرصت برای رشد و پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی خاطرنشان کرد: امتحانات زندگی نیز اینگونه است و صبر در مقابل امتحانِ سخت، معنا می‌یابد؛ امتحانات الهی شامل اولیای الهی نیز می‌شود؛ حضرت ابراهیم(علیه السلام) در کِبَرِسِن، به دلیل صبر در مقابل امتحانات سخت، علاوه بر نبوت به مقام امامت نیز دست یافت.

وی با اشاره به اینکه اولیای الهی نگاهشان به سختی ابتلا، رحمت خداوند است، گفت: انسان‌هایی که عمق نگاهشان اینگونه نیست، در مقابل سختی‌ها بد و بیراه می‌گویند و دائماً از مصیبت‌ها شکایت می‌کنند، اما، اولیای خدا معتقدند که در آزمون‌های الهی، فرصت رشد برایشان ایجاد می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با اشاره به اینکه فتنه با ابتلا تفاوت دارد، اظهار کرد: مرز حق و باطل در فتنه مشخص نیست و بصیرت در آن ضرورت پیدا می‌کند، اما در ابتلا این مرز مشخص و فقط در مقابل سختی آن، صبر نیاز است.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه انسان نباید از رشد خود غافل شود، گفت: انسان، در مواجهه با ابتلا، چند گونه رفتار می‌کند و کسانی که آن را خیر تعبیر می‌کنند، بهجت و شاد هستند و مراتب شناخت، نسبت به آن متفاوت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha