دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه نشستی با موضوع بهداشت و سلامت در این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه نشستی با موضوع بهداشت و سلامت با حضور خانم عطیه شاطری کارشناس بیماریهای واگیردار مرکز بهداشت و جمعی از طلاب در این موسسه امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار گردید.

شاطری با توضیح مشاهده پشه آئدس در استان های جنوبی و شمالی به توضیحاتی پیرامون این پشه پرداخته و گفت: پشه آئدس ناقل سه بیماری دانگ، چیکونگونیا و زیکا می باشد که این حشره از طریق تجارت و مسافرت های بین المللی به کشور وارد شده است.

وی در ادامه افزود: مخازن آب،حوضچه های سیمانی، ظروف زیر گلدان و کولرهای آبی و لاستیک های فرسوده از زیستگاه های تخم گذاری این حشره می باشد.

کارشناس بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه سپس اضافه کرد: مهم ترین راه پیشگیری گسترش این حشره آئدس در دنیا بهسازی محیط می باشد با بهسازی محیط و جمع آوری زباله ها، انهدام لاستیک های کهنه، خودداری از رها کردن ظروف نگهداری موادغذایی در طبیعت و... می‌توان با این بیماری تا حدودی مبارزه کرد.

در پایان مراسم از فعالان فرهنگی با اهدای هدایا تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha