شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حمیده احمدی، قاری قرآن ۳۹ ساله اهل کشور کانادا

حوزه/بانوی قاری شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن از کشور کانادا گفت: سطح مسابقات ایران خیلی بالاست و نمی‌توان این توقع را از دیگر کشورها داشت چون به نظرم ایران مهد قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حمیده احمدی، قاری قرآن ۳۹ ساله اهل کشور کانادا در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از خردسالی قرآن را شروع کردم؛ هرچند افغانی هستم ولی دوره تخصصی قرآن را در ایران گذرانده و ۱۸ سال است که در کانادا زندگی می‌کنم.

وی ادامه داد: تحصیلات تخصصی حفظ قرآن کریم را در مهد قرآن کریم استان قزوین گذراندم؛ همچنین دوره تربیت مربی و داوری را در این استان شرکت کردم.

بانوی قاری شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن از کشور کانادا با اشاره به اینکه قرآن نمی گذارد یک فعال قرآنی از او جدا شود و اگر قرآن بخوانیم همیشه قرآنی می‌مانیم، تصریح کرد: در مراکز اسلامی کشور کانادا نیز داور هستم و سعادت مشاوره به دیگر داوران را نیز دارم؛ همه این پیشرفت‌ها را مدیون کلاس‌هایی هستم که در ایران شرکت کردم.

خانم احمدی با اشاره به اینکه پیشرفت خود در حوزه فعالیت‌های قرآنی را مدیون اساتید، معلمان و دوستان ایرانی هستم که همچنان با آنها درارتباطم، بیان کرد: اولین مسابقه بین‌المللی است که شرکت کردم چون مادر سه فرزند و شاغل هستم؛ خیلی مشغولم و این فرصت خوبی برای شرکت در مسابقات بود و شروعی دوباره برای من محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح مسابقات در رشته حفظ خیلی بالا بود و در رشته ترتیل نیز سطح متوسطی بود، عنوان کرد: در سال ۲۰۰۵ مسابقات ملی ایران را شرکت کردم؛ سطح مسابقات ایران خیلی بالاست و نمی‌توان این توقع را از دیگر کشورها داشت چون به نظرم ایران مهد قرآن است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha