شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نیمه شعبان

حوزه / رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: به مناسبت میلاد امام زمان(عج)، جشن بزرگ مهمانی ۱۵ کیلومتری در نیمه شعبان در سراسر استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، رضا ویسی رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: به مناسبت میلاد امام زمان(عج)، جشن بزرگ مهمانی ۱۵ کیلومتری در نیمه شعبان در سراسر استان همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های همدان، ملایر، تویسرکان، بهار، فامنین، نهاوند، کبودرآهنگ، رزن و اسدآباد آماده اجرای این رویداد بزرگ هستند، گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد رویداد بزرگ حماسه حضور مردمی در ۱۱ اسفند در پای صندوق‌های رأی هستیم، شعاری با عنوان حضوری برای ظهور نیز به مناسبت این ایام طراحی شده است.

ویسی، علت اصلی برپایی جشن را فرمایش مقام معظم رهبری دانست و گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی در ۲۹ دی ماه که ایشان از برگزاری جشن خیابانی امثال جشن کیلومتری عید غدیر ابراز رضایت و خرسندی داشتند، این برنامه طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها بر حفظ سرزندگی، شادابی و خوشنودی مردم اثر گذار است، یادآور شد: برگزاری این مهمانی کاملاً مردمی است و مجموعه‌های مردمی دور هم جمع می‌شوند تا رویداد متفاوت و جذابی را با عنوان "مهمونی ۱۵ کیلومتری میلاد منجی" در شهرستان‌های تابعه برگزار کنند.

وی بیان کرد: بستری فراهم شده تا افراد و مجموعه‌هایی که آماده ارائه خدمات در این مراسم هستند، بتوانند با برنامه‌ریزی منسجم اقدام به ارائه خدمات کنند و در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه سازمان‌ها و نهادهای مختلفی بستر لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کرده‌اند، اذعان کرد: در واقع مردم، ستادهای مردمی و هیأت‌های مذهبی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی میان‌دار برگزاری این مراسم هستند.

ویسی ضمن دعوت از عموم مردم استان همدان جهت شرکت در جشن روز نیمه شعبان، اظهار کرد: این برنامه‌ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با تلاوت آیات قرآن آغاز خواهد شد و دعای سلامتی امام عصر(عج) و نور افشانی پایان بخش مراسم خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اولویت این مهمانی نسل جوان و کودکان خواهند بود، یادآور شد: برگزاری مداحی، برپایی غرفه‌های متعدد ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، اجرای پویش‌های مختلف با موضوع مهدویت از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مسیر برگزاری جشن ۱۵ کیلومتری به تفکیک شهرستان‌ها نیز به شرح ذیل می‌باشد:

همدان: میدان امام خمینی(ره) تا میدان هگمتانه(پیاده راه اکباتان)

ملایر: میدان امام حسین(ع) تا میدان امام خمینی(ره) و بلوار پارک

تویسرکان: میدان کتاب تا سالن الغدیر

بهار: میدان شهدا تا میدان امام(ره)

اسدآباد: خیابان امام(ره) تا پارک شهید رجایی

رزن: ۱۸ متری شهید چمران

نهاوند: میدان امام خمینی(ره) تا چهار راه معلم

کبودرآهنگ: میدان امام حسین(ع)، خیابان شهید مطهری، خیابان امام(ره)، میدان امام(ره)، مسجد مهدیه

فامنین: چهار راه پارک تا چهار راه شهدا

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha