یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم جشن آسان ازدواج طلبگی استان گلستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت :زن و شوهر باید در زندگی بر اساس رحمت و درایت و پختگی ضعف های خانواده را جبران کنند و با دیدن کوچکترین ضعف،اساس و بنیان با عظمت خانواده را بهم نریزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در «مراسم جشن آسان ازدواج طلبگی استان گلستان»با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) سرمشق همه ما هستند، اظهار کرد: سیره زندگی ائمه اطهار (ع) باید بهترین الگو برای سبک زندگی طلاب و خانواده های این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه این مراسم محبوب ذات اقدس الهی است ،افزود:در نزد خدای متعال «محبوب ترین بنا» تشکیل خانواده و زندگی است .

آیت الله نورمفیدی در ادامه پایه و اساس تشکیل خانواده و ازدواج را مودت و رحمت برشمرد و افزود: زن و شوهر باید با دوست داشتن و ابراز محبت به همدیگر خانواده را به معنای حقیقی خود شکل دهند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه خداوند مودت را در نهال خانواده قرار داده است ، تصریح کرد: مودت یعنی اینکه زن و شوهر خالصانه همدیگر را دوست داشته باشند .

وی افزود: زن و شوهر باید در زندگی بر اساس رحمت و درایت و پختگی ضعف های خانواده را جبران کنند و با دیدن کوچکترین ضعف ،اساس و بنیان با عظمت خانواده را بهم نریزند.

آیت الله نورمفیدی با بیان حدیثی از اهل بیت (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید: "خَیْرُکُمْ خَیْرُکُمْ لِأَهْلِهِ وَ أَنَا خَیْرُکُمْ لِأَهْلِی" ؛بهترین شما مرد ها کسی است که برای خانواده اش بهترو مهربان تر باشد.

وی در ادامه افزود: امام علی(ع) در«نهج البلاغه» می فرماید: «وَ جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ»؛ جهادِ زن، شوهرداری شایسته است، یعنی اینکه خانم ها به بهترین وجه ، آقایان را از هر نظر در خانواده مدیریت و به معنای کلمه شوهر داری کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به اینکه قناعت در زندگانی برای ما عزت می آورد و طمع انسان را زندگی ذلیل می کند ، تصریح کرد: طلاب ،عالمان ومبلغان آینده دین وسرمشق جامعه هستند و می بایست در کنار علم آموزی تهذیب نفس هم داشته باشند و با تحمل سختی ها و مشقت ها در زندگی مروج شایسته دین خدا شوند.

امام جمعه گرگان افزود: قدر خود و استعدادهای خود و قدر نعمت هایی را که خداوند به شما ارزانی داشته را بدانید و تا می توانید از آنها بهره ببرید.

همچنین در ابتدای برنامه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی مدیر حوزه علمیه استان گلستان ضمن خیر مقدم، بابیان اینکه برگزاری این مراسم با هدف ترویج نهضت ازدواج آسان و اشاعه فرهنگ کمک به هم نوع و نهادینه کردن فرهنگ اصیل ازدواج از منظر دین مبین اسلام در جامعه انجام پذیرفت

وی در ادامه با بیان این که هدف، انجام این کار نیک است، از تمامی خیرینی که برگزاری هرچه بهتر این مراسم و ترویج این فرهنگ خداپسندانه،در این عرصه کمک کردند
تشکر و قدردانی کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha