شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خنداب

حوزه/ در نشست بصیرتی سیاسی با موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در مدرسه مهدیه خنداب بر لزوم حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام سید ابراهیم حیدری از شاگردان آیت الله العظمی مکارم شیرازی در نشست بصیرتی سیاسی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد، بیان کرد: امیرمؤمنان(ع) درخطبه ۴۰ نهج البلاغه می فرمایند: ناگزیر هر ملتی و هر مردمی باید یک حاکم داشته باشد که بر مردم حکومت کند.

وی گفت: این حاکم یا متقی است یا اینکه امیر فاجر است. ایران هم باید حاکم داشته باشد. حالا امیر عادل باشد بهتر است یا فاجر؟

حجت الاسلام حیدری در ادامه افزود: رضاخان هم مانند معاویه از راه دین وارد شد و ریشه ی دین را زد.

وی اضافه کرد: علت اینکه به رضاخان میرپنج گفته شد، این بود که پنج هزار نیرو در اختیار داشت. بعد از رضاخان ۳۷ سال حکومت دست محمدرضاشاه بود در آن زمان تحریم نبودیم و آمریکا اعلام کرد ایران یکی از استان های ماست. مستشاران آمریکایی که در ایران بودند هم حق محرومیت می گرفتند هم حق توحش.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: امام خمینی (رحمه الله علیه) در سال چهل و دو به خاطر سه مسئله با آنها وارد مبارزه شد؛ اول بحث نفت ایران، دوم کاپیتولاسیون و سوم مصونیت قضایی برای مستشاران آمریکایی.

وی خاطرنشان کرد: از شمول و اطلاق آیات در مورد انتخابات می فهمیم که رأی دادن به اصلح مصداق بارز تعاون بر تقواست و خداوند می فرمایند: تغییر حکومت ها و تغییر نفس ها به دست مردم است.

حجت الاسلام حیدری در پایان اظهار داشت: رای ندادن علیه خودمان است نه مسئولین، پس مردم را دعوت کنید به حضور حداکثری تا دشمنان خیال و گمان بد بر سرزمین ما نبرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha