یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / مراسم عمامه گذاری طلاب در روز مبعث رسول اکرم (ص) توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: نشانه بیدار بودن یک ملت شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی در مراسم جشن نیمه‌شعبان که همراه با مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب برگزار شد، اظهار کردند: در روایات وجود مبارک امام زمان(عج) به نور آفتاب پشت ابر تعبیر شده که اگرچه دیده نمی شود اما آثارش را دارد. تاریکی شب از بین می رود و گیاهان در پرتو همین نور غیر مستقیم تربیت می‌شوند و تمام آثار نور از این آفتاب پشت ابر گرفته می‌شود.

ایشان در ادامه با اشاره به آیه «قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْرًا فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِمَاءٍ مَعِینٍ» افزودند: در شرح این آیه آمده است که مراد از «آب جاری» امام زمان(عج) است. مقدار زیادی از آب جاری در قنات‌ها و چشمه‌ها است و وقتی بیرون آمد دیده می‌شود و تشبیه امام‌عصر(عج) به آب جاری به این دلیل است که هر کجا آب باشد، حیات است.

ایشان به وظیفه‌های سنگین طلاب پس از ملبس شدن به لباس روحانیت اشاره و خاطرنشان کردند: انتظارات مردم از شما پس از پوشیدن این لباس بیشتر می‌شود و باید سعی کنید که تغییر وضعیت پیدا کنید.

این مرجع تقلید ضمن تأکید بر شرکت در انتخابات بیان کردند: نشانه بیدار بودن یک ملت شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان دعا کردند که طلاب بتوانند زیر سایه امام زمان(عج) توفیق عمل به وظایفشان را پیدا کنند.

در پایان این مراسم جمعی از طلاب حوزه‌ علمیه قم به دست این مرجع‌تقلید معمم و به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha