دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رییس دانشگاه آزاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خیری گفت: ما باید دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک الگوی موفق مردم نهاد معرفی کنیم لذا تقویت مراکزی همانند دانشگاه آزاد اسلامی باید در متن سیاست هایی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در سخنانی ضمن تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات گفت: حضورحداکثری وانتخاب هوشمندانه مردم درانتخابات
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه نظام ،امام جامعه و بصیرت مردمی بسیار حائز اهمیت است گفت: انتخاب مقتدرانه مردم سبب افزایش وزانت مجلس شورای اسلامی می شود لذا حضور حدکثری و انتخاب هوشمندانه اصلح مهم است.

وی افزود: در قانون اساسی؛ مجلس شورای اسلامی جایگاه رفیعی دارد و این مجلس است که در راس امور است و لذا مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت بر قوه مجریه نقش اساسی دارد.
جایگاه و نقش مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین خیری افزود : نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرهای مختلف در حقیقت نماینده مردم و پیشتیبان مردم هستند لذا مجلس شورای اسلامی بر اساس نظارتی که دارد می تواند در ریل گذاری سرنوشت کشور نقش موثری داشته باشد.

چگونگی تقویت جایگاه مجلس در نظام حکمرانی

وی در پاسخ به این سوال که جایگاه مجلس را چگونه در نظام حکمرانی تقویت کنیم ؟گفت: مجلس به لحاظ قانونی جایگاه ویژه ای دارد وتقویت آن برمی گردد به خود مردم انقلابی که می توانند وزانت مجلس را بالاببرند لذا باید افراد فرهیخته ای انتخاب شوند که رفتار سازمانی داشته باشند و کلان نگر باشند و از رانت خواری عبور کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: انتظار ما از نماینده این است که در قانون گذاری بتواند خوب عمل کند و نظارت مطلوبی داشته باشد زیرا مجلس خوب ؛ مجلسی است که فهیم باشد و برای پیشبرد امور نگاه جامعی داشته باشد لذا ما به لحاظ ساختاری مشکلی نداریم زیرا جایگاه مجلس یک جایگاه ویژه ای است اما آنچه به آن نیاز داریم انتخاب مقتدرانه ای است که وزانت مجلس را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان نیز هم ناظر بر عملکرد رهبری است و هم تامین کننده امنیت کشور است گفت: هم مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری بسیار حائز اهمیت است و حفظ این جایگاه منوط به حضور حداکثری و انتخاب هوشمندانه و انتخاب اصلح توسط مردم است .

راهکار افزایش مشارکت در انتخابات

حجت الاسلام والمسلمین خیری در پاسخ به این سوال که راهکار شما در خصوص الزامات افزایش مشارکت در انتخابات چیست؟ اظهار کرد: دشمن تلاش می کند وانمودکندکه نظام کارآمد نیست و انتخاب آنها میسر نیست و احیانا فایده ای ندارد همانطورکه تلاش می کرد انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نبیند.

وی افزود: ما یک نظام انقلابی را شکل داده ایم که مبتنی بر رابطه امام و امت است لذا این رابطه یک الگوی جدید است مبتنی بر اسلام ناب که محصول آن جمهوری اسلامی شده است که در آن نظر مردم حجت است. لذا جمهوریت نظام از منظر امام جامعه مبتنی بر نظر مردم است که بر این اساس همه بصورت مساوی در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد قم گفت: این کشور یک کشور اسلامی است بدان معنا که ما مردم مسلمان هستیم و طبق آموزه های دینی مصلحت ما بر پایه آموزه های دینی تعیین می شود و نظامی را شکل می دهد که انتخاب آن مردمی است.

وی با بیان اینکه نظام،امام جامعه و بصیرت مردمی بسیار حائز اهمیت است گفت: لذا امروز این مدل و نظریه ولایت فقیه که تمدن ساز است باعث شده که ایران یک کشور مقتدر بشود که سرخوردگی در قاموس مردم انقلابی جا ندارد هر چه هست افتخار است لذا مردم هر کجا دیده اندکه با بصیرت حاضر شدند پیشرفت وجود داشته است و این فراز و فرود ها حرکت به سوی قله است.

حجت الاسلام والمسلمین خیری افزود: ما نیاز داریم امروزبه جهاد تبیین که روشن کنیم چرادشمن ازما عصبانی است.انقلاب اسلامی ریل تمدن را عوض کرده و تمدن سازی می کند لذا باید مراقب انقلابمان باشیم و براین اساس مسئولانی که مسئولیت برعهده می گیرند حق مردم را اداکنند زیرا مردم مراقب انقلابشان هستند و بصیرت دارند. لذا ما باید نگران مسئولی باشیم که انتخاب شود و اما حق مردم را ادا نکند.

وی بیان کرد: ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران یک ساختار مترقی است و لذا ما دانشگاهیان باید تبیین کنیم تا حضور حدکثری اتفاق بیوفتد که قطعا مردم انتخاب اصلح و مقتدرانه خواهند داشت .
چه اولویت هایی برای مجلس دوازدهم پیش بینی می کنید؟

وی در پاسخ به این سوال که چه اولویت هایی برای مجلس دوازدهم پیش بینی می کنید؟ گفت : اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باید در متن کار مجلس قرار گیرد بر این اساس اولین مساله مساله اقتصاد است که قانونگذاری در این زمینه بسیار حائزاهمیت است لذا مجلس دوازدهم مساله اقتصاد را باید در محور مباحث قانونگذاری قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خیری افزود: دومین مساله مساله جمعیت و خانواده است ؛جمعیت و خانواده برای ما یک موضوع حیاتی است زیرا انقلاب ما برپایه مردم جوان بوده و جوانی او باعث شده تا خلاقیت و نوآوری ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد قم گفت: دانشگاههای ما و فرهیختگان فعال در عرصه شرکت های دانش بنیان عموما جوان هستند لذا ما با یک کشور پیر نمی توانیم آرمان های انقلاب اسلامی را پییش ببریم و در مسیر تمدن اسلامی به درستی گام برداریم بر این اساس مسائل اقتصادی نباید ما را از خانواده جدا کند زیرا اساس کار ما خانواده است و شاکله اجتماع ما در خانواده شکل می گیرد.

وی افزود: مجلس دوازدهم باید به موضوع فرهنگ با تمرکز بر خانواده و جمعیت توجه ویژه ای داشته باشد هنوز نتوانسته ایم در اصل 44 قانون اساسی منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

حجت الاسلام دکتر خیری بیان کرد: ما باید دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک الگوی موفق مردم نهاد معرفی کنیم لذا تقویت مراکزی همانند دانشگاه آزاد اسلامی باید در متن سیاست هایی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha