شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ خانم قنبری استاد حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله گفت: به طور حتم بانوان فرزانه، اندیشمند و متعهد در بنیان خانواده می‌توانند برای تبیین شاخص‌های انتخاباتی نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم فاطمه قنبری در نشست بصیرتی جمعی از بانوان و طلبه‌های مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) کلاله بیان کرد: «بصیرت» به معنای دانایی، زیرکی و هوشیاری است و انسان بصیر، در زمان فتنه و فضای غبارآلود، مسیر را اشتباه نمی‌کند.

وی تاکید مقام معظم رهبری بر رفتار جامعه اسلامی مطابق با «بصیرت» را مهم دانست و گفت: با مطالعه سیره زندگی سیاسی و اجتماعی امامان معصوم(علیهم‌السلام) و به ویژه امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) درک می‌کنیم که دغدغه ایشان و تمام اهل بیت(علیهم‌السلام) بصیرت بخشی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بوده است.

استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: یکی از اقشاری که نقش قابل توجهی در افزایش مشارکت انتخابات دارد، بانوان هستند و به طور کلی بانوان محور هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح هستند.

خانم قنبری ادامه داد: به طور حتم بانوان فرزانه، اندیشمند و متعهد در بنیان خانواده می‌توانند برای تبیین شاخص‌های انتخاباتی نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های فرد اصلح پرداخت و اظهار کرد: از منظر کارشناسی، فردی در زمینه انتخاب اصلح قرار می‌گیرد که به مسائل جامعه اشراف کامل داشته و با ارائه طرح‌های دقیق و درست، گامی در جهت رفع مشکلات جامعه بردارد.

مبلغ مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله افزود: باید مسائل و مشکلات زنان در جامعه دیده شود تا زمینه و بستر حضور مشارکت فعال آن‌ها در عرصه سیاسی و انتخاباتی فراهم شود.

خانم قنبری در پایان گفت: مادر خانواده با آگاهی از حقوق اجتماعی می‌تواند معیارهای انتخاباتی درست را در بین اعضای خانواده خود تشریح کند تا افراد بر اساس سلایق و نگاه‌های متفاوت خود انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha