دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حضور استاندار آذربایجان غربی و  نماینده ولی فقیه در استان در جمع مردم نقده

حوزه/ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای، میزبان حضور حماسی مردم آذربایجان‌غربی در انتخابات ۱۱ اسفند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمدصادق معتمدیان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان، افزود: در آذربایجان‌غربی ۱ هزار و ۴۴۱ شعبه ثابت و ۸۶۱ شعبه سیار و همچنین ۱ هزار و ۱۳۴ شعبه شهری و ۱ هزار و ۱۶۸ شعبه روستایی برای اخذ آرای مردم حتی در مناطق صعب‌العبور و دورافتاده آماده شده است.

وی همچنین با اشاره به اهراز هویت الکترونیکی در تمامی شعب اخذ رای استان، خاطرنشان کرد: تدابیر حداکثری و زیرساخت‌ها برای تامین برق و اینترنت شعب اخذ رای در آذربایجان‌غربی فراهم شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به آماده‌سازی ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان نیز اشاره کرده و افزود: هیئت‌های نظارت و ۲ هزار و ۶۱۰ بازرس، مسئولیت تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم را بر عهده داشته و برای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس و هر شهرستان آذربایجان‌غربی یک بازرس ویژه جهت پیگیری شکایات احتمالی مردم تعیین شده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه صیانت از آرای مردم یک تکلیف قانونی و شرعی است، اضافه کرد: با همکاری و هم‌افزایی تمامی دست‌اندرکاران انتخابات و اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی آذربایجان‌غربی، طرح جامع امنیت برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل تدوین و اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۱۳ نفر واجد شرایط رای دادن در آذربایجان‌غربی می‌باشند، افزود: ۱۴۱ هزار و ۶۵ نفر نیز رای اولی بوده و در راستای تسهیل روند انتخابات، رای دهندگان می‌توانند با یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، گواهینامه یا گذرنامه معتبر در شعب حضور یافته و رای دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خویش را سیاست ‌کلان نظام اسلامی دانسته و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد مردم‌سالاری دینی در جهان بوده و تمام ارکان کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه اداره کشور توسط خود مردم انجام می‌شود، افزود: مردم آذربایجان‌غربی همچون ادوار گذشته با حضور باشکوه خود در انتخابات، در کنار نظام اسلامی بوده و با همدلی اقوام و مذاهب مختلف، دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

وی در ادامه همبستگی و وحدت را از اولویت‌های کشور عنوان کرده و یادآور شد: ایران متشکل از اقوام و مذاهب مختلف بوده و به صورت قاطعانه با هرگونه اختلاف‌افکنی، رفتار واگرایانه و بازی در زمین دشمن، برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به تائید صلاحیت ۳۸۵ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نیز اشاره کرده و افزود: با انصراف تعدادی از نامزدها، فردا ۲۸۵ کاندیدا در سطح استان از اقوام، مذاهب، سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت انتخاب اصلح، اظهار داشت: مردم در انتخابات به افرادی متدین، انقلابی، مردمی، متعهد، متخصص و خدمتگزاری صادق رای دهند تا نماینده اصلح، دغدغه حل مشکلات مردم را داشته و مردمی بوده و مردمی بماند.

وی در ادامه اولویت اول استان را توسعه و پیشرفت معرفی کرده و افزود: جبران عقب‌افتادگی های آذربایجان‌غربی با تشکیل مجلسی قدرتمند در کنار دولت قوی میسر خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره برقراری عدالت تبلیغاتی در این دوره از انتخابات، بیان داشت: صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی ۱۰ شبکه تلویزیونی برای تبلیغات کاندیداها و مناظرات انتخاباتی اختصاص داده و در سطح استان نیز ۱۴۵ امکان تبلیغاتی چون سالن‌های ورزشی، آمفی‌تئاترها و بیلبوردها به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha