یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / نماز جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه کسی که در مسئولیت خیانت کند و به دنبال مطامع شخصی باشد، مورد لعن حضرت امیر(ع) است، گفت: زمانی این مسئولیت‌ها مبارک است که به آخرت ما ضرر نزد و مقدمه‌ای برای رشد معنوی انسان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در روزهای آخر ماه شعبان قرار داریم و خوب است قبل از ورود به ماه مبارک رمضان، با استغفار و کسب حلالیت، خانه تکانی انجام دهیم و خود را برای ورود در این ماه بزرگ آماده کنیم.

وی با تقدیر از مشارکت پرشور مردم در عرصه انتخابات، یادآور شد: لازم است تا از همه کسانی که وارد عرصه انتخابات شدند، مردم و کاندیداها و هیئت اجرایی تشکر کنیم و آرزو کنیم که این انتخابات نتیجه‌اش برکت برای کشور باشد.

امام جمعه همدان افزود: امروز دیگر انتخابات تمام شد اما سوالی را باید از برخی افراد پرسید که متاسفانه در این ایام گاهی از موارد تهمت زدند و مسائلی را مطرح کردند، که شما چگونه می‌توانید در پیشگاه الهی حاضر شوید.

وی با تأکید بر اینکه آنجایی که حق و ناحق شود و اخلاق رعایت نشود باید مراقبت کرد و به خدا پناه ببریم، خاطرنشان کرد: این حرف‌ها که تنها براساس شنیده‌ها گاهی از موارد مطرح می‌شود، در پرونده اعمال افراد ثبت می‌شود و لذا از فرصت ماه مبارک رمضان برای استغفار استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه دراستان همدان، خطاب به منتخبین با بیان اینکه فراموش نکنید این مسئولیت‌ها همه تمام شدنی است، گفت: حضرت امیر(ع) در نامه‌ای به حاکمش در اهواز، فرمودند این مسئولیت در دست شما امانتی الهی و امانت مردمی است که به شما اعتماد کردند.

وی تصریح کرد: این حرف امام علی(ع) برای همه آنهایی است که در سراسر کشور مورد اعتماد مردم قرار گرفتند و خوب است حداقل یک بار این فرمایش حضرت را تکرار کنند و خود را مخاطب آن قرار دهند و آن را باور کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه کسی که در مسئولیت خیانت کند و به دنبال مطامع شخصی باشد، مورد لعن حضرت امیر(ع) است، ابراز کرد: زمانی این مسئولیت‌ها مبارک است که به آخرت ما ضرر نزد و مقدمه‌ای برای رشد معنوی انسان باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیتی که از درونش جهنم بیرون بیاید مبارک نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولیت بر همه افرادی که رأی آوردند به معنای واقعی کلمه مبارک باشد و موجب رشد معنوی و خدمت بیشتر به مردم شود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه انتخابات و فضای رقابت تمام شده است، گفت: امروز همه باید در کنار هم برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم و فراموش نکنیم مردم با همه مشکلات پای کار آمدند و امروز دیگر نوبت مسئولان است که برای رفع دغدغه‌های مردم پای کار باشند.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی اعتراضات در عرصه برگزاری انتخابات، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر رأی حق الناس است و لذا افرادی که اعتراضی دارند باید از مجاری قانونی کار خود را پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خواستار اصلاح در ساز و کار موجود در عرصه تبلیغات انتخابات شد و اظهار کرد: فلسفه انتخابات، تحقق اراده جمعی در مدیریت جامعه است نه بستر قدرت طلبی و اینکه شخصی به قدرت برسد، بنابراین نیازمند ورود نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای شناسایی آسیب‌های موجود و رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه در فضای انتخابات خبرگان از آیت الله موسوی اصفهانی و ایت الله طه‌محمدی تشکر می‌کنم که وارد این عرصه شدند، خاطرنشان کرد: در فضای انتخابات احترام و ارزش‌ها باید رعایت شود و در فضایی سالم همه طرفین حضور داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha